Xiaomi planuje sprzedawać w Chinach więcej samochodów elektrycznych niż wszystkie niemieckie marki razem wzięte

Chiński gigant technologiczny, znany głównie ze swoich smartfonów, wyznaczył ambitny cel dla rynku samochodów elektrycznych, który może zasadniczo zmienić równowagę sił w branży już w tym roku.
Co wiadomo
Xiaomi planuje sprzedać 350 000 samochodów elektrycznych w Chinach do 2025 roku. Handelsblatt podaje, że jest to więcej niż łączna sprzedaż samochodów elektrycznych marek Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche na rynku chińskim w poprzednim roku.
Cel ten powinien zostać osiągnięty dzięki:
- SU7 sedan, którego dostawy rozpoczęły się niespełna rok temu;
- Premierze nowego crossovera YU7, który będzie konkurentem dla Tesli Model Y.
Warto zauważyć, że Xiaomi nie ogranicza się do rynku krajowego. Prezes firmy, William Lu, ogłosił niedawno plany ekspansji międzynarodowej "w ciągu najbliższych kilku lat", chociaż dokładne daty i regiony nie zostały określone.

Crossover Xiaomi YU7. Zdjęcie: Xiaomi
Szczególne znaczenie dla strategii firmy będzie miało wprowadzenie na rynek crossovera YU7, którego dostawy mają rozpocząć się na przełomie czerwca i lipca. Biorąc pod uwagę globalną popularność segmentu SUV, jest prawdopodobne, że YU7 przekroczy sprzedaż sedana SU7.
Warto zauważyć, że Xiaomi udało się odnieść sukces tam, gdzie inni ponieśli porażkę. Na przykład założycielowi miliarderowi Dysonowi nie udało się wprowadzić na rynek swojego samochodu elektrycznego, podczas gdy chińska firma technologiczna z powodzeniem weszła na rynek i szybko zwiększa swoją obecność.
Źródło: Handelsblatt