DualShock gamepad do PlayStation 5 może dostać czujniki biologiczne dla monitoringu emocji gracza

Niewiele wiadomo o Dualshock na PlayStation 5, ponieważ Sony mówiło tylko o nowej technologii reakcji na wibracje. Niemniej jednak, sądząc po nowym patencie, kontroler może uzyskać bardziej zaawansowany system feedbacku.

Co wiadomo

Sieć ma kolejny dokument z rejestracji technologii Sony. Tym razem firma opracowała technologię biofeedbacku w gamepad dla PlayStation. Zgodnie z japońskim wyobrażeniem system powinien śledzić pot na dłoniach i bicie serca gracza, aby później wpłynąć na rozgrywkę.

Jako przykład Sony wskazuje grę horror. Technologia odczyta wskaźniki biologiczne i zmierzy poziom strachu. Jeśli system uzna, że ​​użytkownik jest zbyt przestraszony, może zmniejszyć liczbę przeciwników na poziomie, zwiększyć poziom oświetlenia lub wyciszyć muzykę. Przeciwnie, dla mniej nieśmiałych graczy system może zwiększyć intensywność.

3

Poziom podniecenia emocji może również wpływać na wybór w grze:

„Gdy wróg pojawi się na ekranie, gracz będzie miał wybór - uciekać lub walczyć. Jeśli użytkownik doświadcza wysokiego poziomu pobudzenia emocjonalnego, można to interpretować jako strach, a system automatycznie dokona wyboru ”

Sony planuje także wykorzystać technologię do określenia preferencji gracza. Na przykład, która z postaci lub klipów fabularnych powoduje więcej emocji.

Chociaż jest to tylko patent, pozostaje tylko zainteresować nadzieją na jego pojawienie się w kontrolerze dla PlayStation 5. Ponadto dokument mówi, że czujnik może stać się podłączonym urządzeniem, podobnie jak ten sam przycisk Backshock 4 Dualshock.

Dla graczy, którzy chcą wiedzieć więcej:

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();