System Nemesis w grze Middle-earth: Shadow of Mordor jest odpowiedzią na sprzedaż używanych kopii gry Batman: Arkham Asylum

System Nemesis w grze Middle-earth: Shadow of Mordor jest odpowiedzią na sprzedaż używanych kopii gry Batman: Arkham Asylum
Zrzut ekranu z gry Śródziemie: Cień Mordoru. Źródło: Warner Bros. Games

System Nemesis, który stał się znakiem rozpoznawczym Middle-earth: Shadow of Mordor, powstał jako odpowiedź na problem odsprzedaży używanych kopii Batman: Arkham Asylum, co odbiło się na zyskach wydawcy.

Co wiadomo

W 2009 roku Batman: Arkham Asylum wykazał się wysoką sprzedażą w momencie premiery, ale szybko stanął przed problemem odsprzedaży używanych kopii. Doprowadziło to do tego, że wielu graczy otrzymało grę bez kupowania nowych płyt, co negatywnie wpłynęło na zyski wydawcy.

W obliczu tej sytuacji WB Games zleciło Monolith Productions stworzenie gry single-player, która utrzymałaby zaangażowanie graczy przez długi czas i zmniejszyła chęć odsprzedaży płyt po jej ukończeniu.

W ten sposób narodził się system Nemesis, który działa w następujący sposób: kiedy spotykasz wroga i on cię pokonuje, może on urosnąć w rangę i stać się silniejszy. A jeśli go pokonasz, możesz wpłynąć na jego los, zabijając go lub ułaskawiając. Jeśli go nie zabijesz, wróg może zapamiętać ten akt miłosierdzia, a nawet stać się twoim sojusznikiem w przyszłości.

I to było naprawdę innowacyjne, ale problem polega na tym, że patent na system Nemesis pozostaje w Warner Bros. do 2036 roku i jest mało prawdopodobne, że zobaczymy go teraz po zamknięciu Monolith.

Źródło: Laura Fryer

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();