BMW zaskoczone popytem na M5 Touring

BMW wyraźnie nie doceniło popytu na M5 Touring. Firma spodziewała się, że dwie trzecie nabywców wybierze sedana, a tylko jedna trzecia kombi. Rzeczywistość okazała się jednak inna: produkcja jest teraz podzielona 50/50, a popyt na oba modele przekroczył prognozy.
Co wiadomo
Według wiceprezes BMW ds. doświadczeń klientów, marki i sprzedaży, Sylvii Neubauer, firma musi nawet zwiększyć produkcję. Powiedziała również BMW Blog, że popyt na wersję Touring rośnie szybciej niż na sedana.

BMW M5 Touring. Zdjęcie: BMW
Z maksymalną mocą 727 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, nowe M5 Touring jest najmocniejszym produkcyjnym kombi z silnikiem spalinowym na świecie. Nawet elektryczne Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo rozwija "tylko" do 952 KM. Jest to jednak również jeden z najcięższych samochodów z tym typem nadwozia. Europejska specyfikacja dla M5 Touring podaje masę 2550 kg (z kierowcą).
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy, a strzałka prędkościomierza przekracza granicę 200 km/h w 11,1 sekundy. Prędkość maksymalna jest domyślnie ograniczona do 250 km/h. W przypadku zamówienia pakietu M Drivers parametr ten wynosi 305 km/h.
BMW M5 Touring plug-in hybrid kosztuje od 150 000 euro.
Źródło: Blog BMW