Amazon chce sprzedawać nie tylko nowe, ale i używane samochody

Amazon sprzedaje już nowe samochody Hyundai na 68 rynkach, w tym w USA. Firma nie zamierza jednak ograniczać się tylko do nowych samochodów i pracuje nad uruchomieniem sprzedaży samochodów używanych.
Co wiadomo
Według Fan Jin, dyrektora Amazon Autos, firma aktywnie rozszerza współpracę z dealerami i przygotowuje się do włączenia do swojej oferty nie tylko nowych, ale także używanych samochodów. Powiedział on Automotive News.
Co więcej, nie chodzi tylko o sprzedaż - Amazon chce stworzyć pełnoprawny internetowy salon samochodowy. Firma stawia na współpracę z dealerami, dla których podstawą dochodu są często usługi dodatkowe, w tym serwis samochodów po sprzedaży. Dlatego Amazon Autos przenosi całe doświadczenie dealerskie do sieci.
Astute Analytica prognozuje, że globalny rynek zakupów samochodów online osiągnie wartość 885,1 mld USD do 2032 r., z 304,7 mld USD w 2023 r., przy złożonej rocznej stopie wzrostu wynoszącej 12,58%. Niemożliwe jest, aby firma taka jak Amazon zignorowała taki segment, zwłaszcza że ma do tego wszystkie narzędzia.
Źródło: Automotive News