CD Projekt Red musiał znacząco przerobić silnik gry The Withcer 3, aby obsłużyć modyfikacje

Autor: Vladislav Nuzhnov | 25.03.2025, 08:50
Zobacz nowy zrzut ekranu z gry Wiedźmin 3: girlandy emocji na twarzy Geralta Zrzut ekranu z gry Wiedźmin 3. Źródło: CD Projekt Red

Podczas konferencji GDC 2025 deweloperzy z CD Projekt Red podzielili się szczegółami dotyczącymi tworzenia oficjalnego edytora modyfikacji REDkit dla gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Stwierdzili, że do realizacji tego projektu musieli praktycznie przerobić znaczące części silnika gry.

Co wiemy

Wiedźmin 3 pozostaje popularną grą nawet 10 lat po premierze. W maju 2024 roku CD Projekt Red wydał REDkit, zestaw narzędzi do modyfikacji gry. Jednak, jak zauważył producent Oleg Shatulo, przeprojektowanie silnika zajęło 10 miesięcy pracy, ponieważ wewnętrzne narzędzia programistyczne nie były przystosowane do użytku przez społeczność modderów.

Deweloperzy dodali nowe funkcje, takie jak "Projekty", aby pomóc w organizacji poszczególnych modyfikacji. Podkreślili, że oficjalny zestaw narzędzi pozwala społeczności na dalsze rozwijanie i ulepszanie gry, dając graczom możliwość tworzenia własnej zawartości.

Stworzenie REDkit było zaś pożegnaniem z Wiedźminem 3, w którym to gracze są teraz głównodowodzącymi.

Przypominamy, że REDkit jest dostępny za darmo dla wszystkich posiadaczy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC za pośrednictwem Steam, GOG i Epic Games Store.

Źródło: PC Gamer