Audi wprowadzi na rynek podstawowy samochód elektryczny w 2026 r.

W hierarchii modelowej Audi, nowy elektryczny model będzie na tym samym poziomie co A3. Nowość ma być produkowana w fabryce w Ingolstadt w Niemczech.
Co wiadomo
Przejście Audi na samochody w pełni elektryczne nie przebiega tak płynnie, jak planowano. Popyt na samochody elektryczne marki spadł o 7,8% w 2024 r. (do 164 480 sztuk), a słaba sprzedaż Q8 E-Tron zmusiła firmę do zamknięcia fabryki w Brukseli w Belgii. Wszystko to zmusza firmę do zrewidowania planów pełnej elektryfikacji do 2032 r., a nawet do rezygnacji z wprowadzania na rynek nowych modeli benzynowych po 2026 roku.
Pomimo trudności, Audi nie poddaje się i przygotowuje podstawowy samochód elektryczny, który zadebiutuje już w 2026 roku, choć pierwotnie planowano go wprowadzić na rynek w 2027 roku. Dyrektor generalny Gernot Döllner potwierdził tę informację w wywiadzie dla Süddeutsche Zeitung.
Jaki może być ten samochód elektryczny?
Nie ma jeszcze oficjalnych informacji, ale możemy poczynić kilka założeń w oparciu o dotychczasowe osiągnięcia Volkswagen AG.
- Pierwsza opcja: Audi może stworzyć bardziej premium wersję hatchbacka Volkswagen ID.3. Jednak ID.3 jest już na rynku od pięciu lat i ta opcja wydaje się mało prawdopodobna.
- Druga opcja: model oparty na koncepcji VW ID.2all. Volkswagen planuje wprowadzić na rynek produkcyjną wersję ID.2 w 2026 roku, w cenie od 25 000 euro. Pokrewny samochód elektryczny Audi (jeśli taki będzie) będzie miał wyższą cenę, ale niższą niż Q4 E-Tron - od 46 150 euro w Niemczech.

VW ID.2all Concept. Zdjęcie: Volkswagen
Jeśli spekulacje o zaadaptowanej wersji ID.2 są prawdziwe, Audi otrzyma kompaktowego hatchbacka, który będzie alternatywą dla nowego Mercedesa CLA. BMW nie będzie miało budżetowego samochodu elektrycznego jeszcze przez kilka lat - firma planuje wypuścić modele i1 lub i2 bliżej 2030 roku.
Źródło: Süddeutsche Zeitung