Audi wprowadzi na rynek podstawowy samochód elektryczny w 2026 r.

Autor: Volodymyr Kolominov | 25.03.2025, 13:13
Poznaj Audi A3 Sportback 2025: Innowacja i styl przyszłości Audi A3 Sportback (2025). Źródło: Audi AG

W hierarchii modelowej Audi, nowy elektryczny model będzie na tym samym poziomie co A3. Nowość ma być produkowana w fabryce w Ingolstadt w Niemczech.

Co wiadomo

Przejście Audi na samochody w pełni elektryczne nie przebiega tak płynnie, jak planowano. Popyt na samochody elektryczne marki spadł o 7,8% w 2024 r. (do 164 480 sztuk), a słaba sprzedaż Q8 E-Tron zmusiła firmę do zamknięcia fabryki w Brukseli w Belgii. Wszystko to zmusza firmę do zrewidowania planów pełnej elektryfikacji do 2032 r., a nawet do rezygnacji z wprowadzania na rynek nowych modeli benzynowych po 2026 roku.

Pomimo trudności, Audi nie poddaje się i przygotowuje podstawowy samochód elektryczny, który zadebiutuje już w 2026 roku, choć pierwotnie planowano go wprowadzić na rynek w 2027 roku. Dyrektor generalny Gernot Döllner potwierdził tę informację w wywiadzie dla Süddeutsche Zeitung.

Jaki może być ten samochód elektryczny?

Nie ma jeszcze oficjalnych informacji, ale możemy poczynić kilka założeń w oparciu o dotychczasowe osiągnięcia Volkswagen AG.

  • Pierwsza opcja: Audi może stworzyć bardziej premium wersję hatchbacka Volkswagen ID.3. Jednak ID.3 jest już na rynku od pięciu lat i ta opcja wydaje się mało prawdopodobna.
  • Druga opcja: model oparty na koncepcji VW ID.2all. Volkswagen planuje wprowadzić na rynek produkcyjną wersję ID.2 w 2026 roku, w cenie od 25 000 euro. Pokrewny samochód elektryczny Audi (jeśli taki będzie) będzie miał wyższą cenę, ale niższą niż Q4 E-Tron - od 46 150 euro w Niemczech.
VW Concept ID.2all
VW ID.2all Concept. Zdjęcie: Volkswagen

Jeśli spekulacje o zaadaptowanej wersji ID.2 są prawdziwe, Audi otrzyma kompaktowego hatchbacka, który będzie alternatywą dla nowego Mercedesa CLA. BMW nie będzie miało budżetowego samochodu elektrycznego jeszcze przez kilka lat - firma planuje wypuścić modele i1 lub i2 bliżej 2030 roku.

Źródło: Süddeutsche Zeitung

EV