Pojazdy na platformie VW MQB otrzymają nowe systemy ADAS poziomu 2+.

Volkswagen Group, Valeo i Mobileye połączyły siły w celu opracowania systemów wspomagania kierowcy (ADAS) dla przyszłych modeli na platformie MQB. Umożliwi to pojazdom Grupy przejście na poziom automatyzacji jazdy SAE 2+, który oznacza "ulepszoną częściowo zautomatyzowaną jazdę".
Co wiadomo
Nowe systemy ADAS pojawią się w nadchodzących latach i będą miały następujące funkcje:
- Tryb głośnomówiący na niektórych odcinkach autostrad
- Asystent jazdy w korku - samochód samodzielnie utrzymuje prędkość i odległość
- Monitorowanie martwego pola i wykrywanie zagrożeń
- Automatyczne parkowanie i monitorowanie zmęczenia kierowcy
- 360-stopniowe monitorowanie zagrożenia kolizją
- Integracja wyświetlaczy rzeczywistości rozszerzonej (wyświetlacze rzeczywistości rozszerzonej)
Volkswagen twierdzi, że ta współpraca upraszcza zaopatrzenie, zmniejsza koszty i zwiększa wydajność rozwoju.
Ulepszone systemy wspomagania
Nowy pakiet ADAS obejmuje wszechstronną widoczność z wielu kamer i radarów, a także funkcje definiowane programowo. Valeo dostarcza ECU, czujniki i czujniki parkowania, podczas gdy Mobileye współtworzy platformę Surround ADAS, w tym procesor EyeQ6 High i technologie mapowania. Po raz pierwszy elementy te są zintegrowane w jednym systemie, zastępując wiele ECU scentralizowaną jednostką. Poprawia to efektywność, wydajność systemu i umożliwia bezprzewodowe aktualizacje.
Według Volkswagena, nowy system ADAS nie tylko poprawi bezpieczeństwo modeli MQB, ale także spełni przyszłe standardy częściowo zautomatyzowanej jazdy. Z kolei Mobileye uważa, że rozwiązanie to toruje drogę dla nowej generacji technologii wspomagających kierowcę.
Źródło: Mobileye