Filmy Kung Fu, francuski Sifu i gry na PlayStation 2: co inspiruje autorów ambitnego Phantom Blade Zero?

Deweloperzy z S-Game chcą odtworzyć uczucie oglądania klasycznych filmów kung fu w swoim nowym projekcie akcji Phantom Blade Zero. Rozmawiając z Eurogamerem na Game Developer's Conference 2025, reżyser ambitnej gry Phantom Blade Zero podzielił się informacją, że zespół czerpie inspirację z pomysłów na tworzenie gier z lat 90-tych, aby skutecznie zarządzać skalą projektu.
Co wiadomo
Dodał, że celem twórców jest powrót do złotej ery filmów kung fu z Hongkongu z lat 70-tych, w szczególności do dzieł Bruce'a Lee, Jackie Chana, Jeta Li i Donnie Yena. Podkreślił, że trend ten zanikł na początku XXI wieku, a zespół chce go ożywić w swojej grze.
Deweloperzy inspirują się również grą Sifu francuskiego studia Sloclap, zauważając, że jeśli europejski zespół był w stanie stworzyć wysokiej jakości produkt w tym gatunku, to chińskie studio może stworzyć coś jeszcze bardziej autentycznego w oparciu o własną kulturę.
Jeśli chodzi o skalę projektu, zespół chce powrócić do podejścia z ery PlayStation 1 i PlayStation 2, kiedy gry były mniejsze, budżety nie były niebotyczne, a zespoły były zarządzalne. Opisuje on Phantom Blade Zero jako "duży projekt niezależny" z odpowiednim budżetem i doświadczonym zespołem.
Phantom Blade Zero jest obecnie opracowywane na PC i PlayStation 5. Choć dokładna data premiery nie została jeszcze ogłoszona, studio planuje wydać grę jesienią 2026 roku. Główny wątek fabularny ma zająć graczom od 20 do 30 godzin.
Źródło: Eurogamer