Astro Bot przeszedł ponad 20 iteracji koncepcji, zanim projekt został zatwierdzony, a zespół przeszedł do tworzenia najlepszej gry 2024 roku

Autor: Vladislav Nuzhnov | 27.03.2025, 08:42
Zanurz się w Astro Bot: oszałamiająca grafika na nowym poziomie Zrzut ekranu z Astro Bot. Źródło: Sony

Prace nad platformówką Astro Bot autorstwa Team Asobi przeszły przez 23 iteracje koncepcyjne, zanim uzyskały zgodę kierownictwa PlayStation. Reżyser gry, Nicolas Doucet, powiedział podczas panelu na GDC 2025, że wstępny pitch powstał w maju 2021 roku i dopiero po licznych poprawkach został przedstawiony najwyższemu kierownictwu.

Co wiadomo

Podczas procesu rozwoju zespół starał się stworzyć grę z "radosną rozgrywką", "techno-magią" i "nadmiernym urokiem", która odzwierciedlałaby sztukę, animację i muzykę, które wywołują uśmiech na twarzach graczy. Doucet zauważył, że finalny produkt był dość zbliżony do pierwotnej koncepcji.

Co ciekawe, jedno z oryginalnych zakończeń gry zakładało samopoświęcenie głównego bohatera, Astro, co obejmowało jego rozczłonkowanie. Wywołało to negatywną reakcję zespołu, w wyniku czego zakończenie zostało zmienione na lżejsze.

Astro Bot, wydany we wrześniu 2024 roku, szybko zyskał popularność, otrzymując wynik 94/100 na Metacritic i stając się najwyżej ocenianą grą roku. Ponadto gra została uznana za grę roku podczas The Game Awards 2024.

Źródło: GamesRadar