Crystal Dynamics zwalnia 17 pracowników podczas prac nad nowym Tomb Raiderem

Autor: Vladislav Nuzhnov | 27.03.2025, 10:07
Nowy poziom grafiki: pierwsze spojrzenie na zrzuty ekranu z Shadow of the Tomb Raider Zrzut ekranu z gry Shadow of the Tomb Raider. Źródło: Crystal Dynamics

Crystal Dynamics, deweloper serii Tomb Raider, ogłosił zwolnienie 17 pracowników. Według firmy, decyzja ta została podjęta w celu "lepszego dostosowania potrzeb biznesowych i przyszłego sukcesu studia".

Co wiadomo

Zwolnienia dotknęły zespoły animacji, programowania i projektowania artystycznego. Crystal Dynamics zapewnia, że nie wpłynie to na ich obecne projekty, w tym nową grę Tomb Raider, która powstaje na silniku Unreal Engine 5 we współpracy z Amazon Games.

Studio pomaga również w tworzeniu rebootu Perfect Dark na Xbox, który jest opracowywany przez The Initiative. W 2023 roku Embracer Group, spółka matka Crystal Dynamics, rozpoczęła zakrojoną na szeroką skalę restrukturyzację, która doprowadziła już do zamknięcia studia Volition i zwolnień w Gearbox.

Jak na razie Crystal Dynamics zapewnia, że ich kluczowe projekty są na dobrej drodze, ale fala zwolnień w branży gier trwa.

Źródło: @CrystalDynamics