Crystal Dynamics zwalnia 17 pracowników podczas prac nad nowym Tomb Raiderem

Crystal Dynamics, deweloper serii Tomb Raider, ogłosił zwolnienie 17 pracowników. Według firmy, decyzja ta została podjęta w celu "lepszego dostosowania potrzeb biznesowych i przyszłego sukcesu studia".
Co wiadomo
Zwolnienia dotknęły zespoły animacji, programowania i projektowania artystycznego. Crystal Dynamics zapewnia, że nie wpłynie to na ich obecne projekty, w tym nową grę Tomb Raider, która powstaje na silniku Unreal Engine 5 we współpracy z Amazon Games.
Studio pomaga również w tworzeniu rebootu Perfect Dark na Xbox, który jest opracowywany przez The Initiative. W 2023 roku Embracer Group, spółka matka Crystal Dynamics, rozpoczęła zakrojoną na szeroką skalę restrukturyzację, która doprowadziła już do zamknięcia studia Volition i zwolnień w Gearbox.
Jak na razie Crystal Dynamics zapewnia, że ich kluczowe projekty są na dobrej drodze, ale fala zwolnień w branży gier trwa.
Źródło: @CrystalDynamics