Crystal Dynamics zwalnia 17 pracowników podczas prac nad nowym Tomb Raiderem

Crystal Dynamics zwalnia 17 pracowników podczas prac nad nowym Tomb Raiderem
Zrzut ekranu z gry Shadow of the Tomb Raider. Źródło: Crystal Dynamics

Crystal Dynamics, deweloper serii Tomb Raider, ogłosił zwolnienie 17 pracowników. Według firmy, decyzja ta została podjęta w celu "lepszego dostosowania potrzeb biznesowych i przyszłego sukcesu studia".

Co wiadomo

Zwolnienia dotknęły zespoły animacji, programowania i projektowania artystycznego. Crystal Dynamics zapewnia, że nie wpłynie to na ich obecne projekty, w tym nową grę Tomb Raider, która powstaje na silniku Unreal Engine 5 we współpracy z Amazon Games.

Studio pomaga również w tworzeniu rebootu Perfect Dark na Xbox, który jest opracowywany przez The Initiative. W 2023 roku Embracer Group, spółka matka Crystal Dynamics, rozpoczęła zakrojoną na szeroką skalę restrukturyzację, która doprowadziła już do zamknięcia studia Volition i zwolnień w Gearbox.

Jak na razie Crystal Dynamics zapewnia, że ich kluczowe projekty są na dobrej drodze, ale fala zwolnień w branży gier trwa.

Źródło: @CrystalDynamics

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();