Jeep Avenger w końcu otrzymuje napęd na wszystkie koła

Najmniejsza hybryda Jeepa zadebiutowała trzy lata temu, ale do tej pory pozostawała z napędem na przednie koła. Dopiero teraz amerykańska marka ogłosiła rozpoczęcie zamówień na wersję 4xe z napędem na wszystkie koła. Dostawy do europejskich dealerów zaplanowano na maj, ale w USA model ten nie był dostępny i nie jest planowany.
Co wiadomo
Jeep Avenger 4xe jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 136 KM, sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów i dwa małe silniki elektryczne - jeden z przodu i jeden z tyłu. To właśnie te silniki elektryczne o mocy 28 KM każdy sprawiają, że crossover ma napęd na wszystkie koła.
Całkowita moc 48-woltowego układu hybrydowego szacowana jest na 145 KM, co wystarcza do przyspieszenia crossovera od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy i osiągnięcia prędkości maksymalnej 194 km/h. To o 10 km/h szybciej niż wersja Avengera e-Hybrid z napędem na przednie koła.






Warto zauważyć, że system e-AWD jest przeznaczony wyłącznie do jazdy z niską i średnią prędkością. Tylny silnik elektryczny jest automatycznie wyłączany przy prędkościach powyżej 90 km/h. W zależności od wybranego trybu jazdy, przy niskich prędkościach (do 30 km/h) utrzymywana jest stała trakcja na wszystkich czterech kołach z rozkładem momentu obrotowego 50:50. Przy średnich prędkościach (od 30 do 90 km/h) napęd tylnej osi jest włączany tylko w razie potrzeby.
Pojazd może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 40% w trudnym terenie, takim jak żwir, i utrzymywać przyczepność do 20%, gdy koła przedniej osi mają niewielką przyczepność lub nie mają jej wcale.
Avenger 4xe jest również wyposażony w charakterystyczne dla Jeepa zawieszenie Multilink, które jest zwykle spotykane w większych pojazdach. Charakteryzuje się ono zwiększonym przegubem kół tylnej osi, co zapewnia płynniejszą jazdę po nierównych drogach i komfort w trudnym terenie.




Z zewnątrz nowy Jeep Avenger 4xe wyróżnia się bardziej "terenowym" designem. Crossover otrzymał oryginalne przednie zderzaki z ochroną przed zarysowaniami, specjalną konstrukcję świateł przeciwmgielnych, relingi dachowe i opony całoroczne Mud Snow (Vector 4Seasons GEN-3 firmy Goodyear). Inne różnice: wzmocniona ochrona podwozia i tylny hak holowniczy.
Samochód może pochwalić się poprawionymi kątami terenowymi, dodatkowym prześwitem 10 mm i zdolnością do pokonywania brodów o głębokości do 400 mm. Wewnątrz znajduje się czarna podsufitka i wodoodporne pokrowce na siedzenia.
Wyposażenie i ceny
Avenger 4xe jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Upland, North Face Edition (limitowana edycja 4 806 sztuk) i Overland. We Włoszech cena detaliczna zaczyna się od 31 950 euro, a North Face Edition od 37 950 euro.
Źródło: Jeep