Szczegóły anulowanego spin-offa Disco Elysium: mieliśmy grać jako Kuno i Kunu w historii z 5 aktów

Autor: Vladislav Nuzhnov | 02.04.2025, 10:39
Szczegóły anulowanego spin-offa Disco Elysium: mieliśmy grać jako Kuno i Kunu w historii z 5 aktów Screenshot z Disco Elysium. Źródło: ZA/UM

Studio ZA/UM pracowało nad spin-offem Disco Elysium o kodowej nazwie X7, które, niestety, zostało anulowane w lutym 2024 roku. Ostatnio pojawiły się szczegóły tego projektu, które rzucają światło na to, jak mogła wyglądać ta gra.

Co wiadomo

Projekt nosił nazwę "Locust City – Historia Elysium" i proponował graczom przyjęcie ról Kuno (Cuno) oraz Kunu (Cunoesse) – dwóch znanych postaci z oryginalnej gry.

Rozgrywka przewidywała przełączanie się między tymi bohaterami, z których każdy miał własne umiejętności. Kuno, na przykład, dysponował umiejętnościami "Inland Empire" i "Scar Shield", podczas gdy Kunoessa miała "Authority" i "Pursuit".?

Gra obejmowała również powrót systemu "gabinetu myśli", w którym niektóre myśli odblokowywały się poprzez interakcję między postaciami. Fabuła składała się z pięciu aktów, koncentrując się na podróży Kuno i Kunu po morderstwie, z kilkoma możliwymi zakończeniami w zależności od wyboru gracza.

W lutym 2024 roku studio ZA/UM anulowało rozwój X7 i zwolniło około 24 pracowników, co stanowiło około ćwierci zespołu. Według słów prezesa studia Eda Tomaszewskiego, projekt wymagałby jeszcze 1-2 lata prac rozwojowych oraz znacznych zasobów, przekraczających rozmiary oryginalnej gry.

Źródło: Jamrock