Sprzedaż BYD w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosła o 58%, podczas gdy Tesla nadal spada

Chiński producent samochodów BYD?odnotował?imponujący wzrost sprzedaży o 58% w pierwszym kwartale 2025 roku, podczas gdy Tesla przeżywa trudne czasy z powodu politycznej aktywności CEO firmy Elona Muska (Elon Musk) oraz rosnącej konkurencji w Chinach.
Co wiadomo
Z danych opublikowanych we wtorek wynika, że BYD dostarczył 371 419 samochodów osobowych w marcu, co zwiększa łączną liczbę za pierwsze trzy miesiące roku do 986 098 sztuk. Z tego 416 388 to w pełni elektryczne pojazdy. Warto zauważyć, że BYD zakończył produkcję samochodów z silnikami spalinowymi w 2022 roku i obecnie produkuje tylko samochody elektryczne i hybrydy.
Bloomberg?zauważa, że te wyniki BYD wyraźnie kontrastują z rezultatami amerykańskiego konkurenta Tesla, który produkuje wyłącznie pojazdy elektryczne. Zgodnie z ocenami analityków, sprzedaż Tesla w pierwszym kwartale może wynieść tylko około 340 000 sztuk, lub maksymalnie około 377 000 samochodów.
Polityczna aktywność CEO Tesla negatywnie wpływa na markę, prowadząc do gwałtownego spadku sprzedaży w Europie i USA. W Chinach, gdzie Tesla ma duży zakład na obrzeżach Szanghaju,?na wyniki firmy wpływa silna?konkurencja ze strony krajowych producentów, takich jak BYD.
W poprzednim miesiącu?BYD?ogłosił szereg innowacyjnych rozwiązań,?które wzbudziły wiele emocji.?W tym technologię inteligentnego prowadzenia dla większości modeli bez dodatkowych kosztów oraz superszybki system ładowania, który może dodać 400 kilometrów zasięgu w zaledwie pięć minut.
Akcje BYD wzrosły o około 45% od początku roku, podczas gdy akcje Tesla spadły o 36%, co również doprowadziło do zmniejszenia osobistego majątku Muska o miliardy dolarów.
BYD postawił sobie za cel sprzedanie około 5,5 miliona samochodów w tym roku, z czego 800 000 planuje eksportować. To świadczy o ambicjach chińskiego producenta samochodów, aby kontynuować globalną ekspansję, pomimo ceł ze strony Unii Europejskiej i USA.
Obecnie BYD nie sprzedaje samochodów osobowych w USA z powodu wysokich ceł na pojazdy produkcji chińskiej oraz zakazu chińskich technologii inteligentnego prowadzenia dla pojazdów elektrycznych.
Źródło: Bloomberg