Unity planuje wspierać deweloperów, którzy tworzą gry na Nintendo Switch 2, zapewniając więcej możliwości silnika

Autor: Vladislav Nuzhnov | 03.04.2025, 09:11
Unity i nowy baner 2023: - co zmieniło się w pracy z silnikiem Baner Unity. Źródło: Unity

Unity ogłosiło, że zapewni oficjalne wsparcie deweloperom pracującym nad projektami dla nowej konsoli Nintendo Switch 2. To wsparcie będzie dostępne poprzez dodatkowy moduł Unity 6 dla zatwierdzonych deweloperów Nintendo, który rozszerzy możliwości tworzenia gier na różnych platformach.

Co wiadomo

Deweloperzy, którzy pracują z Nintendo Switch 2, mogą oczekiwać optymalizacji renderowania oraz wydajności, kompleksowych rozwiązań do rozgrywki wieloosobowej oraz ulepszonej dokumentacji do rozwoju. Unity również dąży do uproszczenia procesu przenoszenia istniejących gier z oryginalnej Switch na nową konsolę, zapewniając pełną zgodność z kluczowymi funkcjami Unity 6, takimi jak zaktualizowane systemy wejścia, profile kompilacji oraz inkrementalny proces kompilacji.

Dyrektor generalny i prezydent Unity, Matthew Bromberg, zaznaczył: "Cieszymy się, że możemy zaoferować oficjalne wsparcie dla Nintendo Switch 2". Dodał również, że firma przetestowała swoje wsparcie poprzez bezpośrednie zaangażowanie w rozwój gry, która będzie dostępna w dniu premiery konsoli. Feedback uzyskany podczas tego procesu pomoże w dalszym doskonaleniu silnika Unity dla deweloperów, którzy tworzą nowe gry dla tego systemu gier.

Nintendo Switch 2 planowane jest do wydania 5 czerwca. Podstawowy model konsoli kosztować będzie 450 dolarów, a zestaw z grą Mario Kart World wyniesie 500 dolarów. Przedpremierowe zamówienia rozpoczną się 9 kwietnia.

Źródło: BusinessWire