Autorzy DOOM: The Dark Ages po raz kolejny przypomnieli, że skupili się na kampanii fabularnej, rezygnując z trybu wieloosobowego

Autorzy DOOM: The Dark Ages po raz kolejny przypomnieli, że skupili się na kampanii fabularnej, rezygnując z trybu wieloosobowego
Zrzut ekranu z DOOM: The Dark Ages. Źródło: Bethesda

Twórcy z id Software postanowili nie włączać trybu wieloosobowego w nową grę z serii DOOM — The Dark Ages, aby całkowicie skupić się na tworzeniu jakościowej kampanii fabularnej. Hugo Martin, kierownik projektu, wyjaśnił, że dodanie trybu wieloosobowego mogłoby negatywnie wpłynąć na podstawowe doświadczenie gry.

Co wiadomo

W poprzednich częściach serii, takich jak DOOM (2016) i DOOM Eternal, tryby wieloosobowe nie zyskały takiej samej popularności jak ich kampanie. Martin zauważył, że stworzenie trybu wieloosobowego wymaga znacznych zasobów i może odwracać uwagę od rozwoju podstawowej gry. Podkreślił, że oczekiwania graczy wobec trybu wieloosobowego są wysokie, a próba jego realizacji bez odpowiednich zasobów mogłaby zaszkodzić jakości gry.

Rezygnacja z trybu wieloosobowego pozwoliła zespołowi skupić się na rozszerzeniu możliwości kampanii fabularnej. W szczególności w DOOM: The Dark Ages pojawią się nowe mechaniki, takie jak użycie tarczy do blokowania i parowania ataków, a także możliwość sterowania mechami i smokami.

DOOM: The Dark Ages zaplanowane jest na wydanie 15 maja 2025 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

Źródło: GamesRadar

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();