WSJ: VW wprowadza dodatkową opłatę do cen importowanych do USA samochodów

Volkswagen wprowadzi „opłatę importową” na pojazdy, które podlegają 25-procentowym cłom nałożonym przez prezydenta USA Donalda Trumpa, poinformowała w środę gazeta Wall Street Journal.
Co wiadomo
O reakcji Volkswagena na cła po raz pierwszy poinformowało branżowe czasopismo Automotive News. Dziennikarze dowiedzieli się, że niemiecki producent samochodów tymczasowo wstrzymał dostawy kolejowych samochodów do USA z Meksyku i będzie opóźniał w porcie samochody, które docierają drogą morską z Europy.
Według?WSJ, Volkswagen poinformował swoich dealerów, że dostarczy więcej informacji na temat strategii cenowych dla samochodów podlegających cłom do połowy kwietnia. Rozdzielanie tych samochodów do centrów dealerskich ma rozpocząć się pod koniec miesiąca.
„Chcemy być całkowicie przejrzyste w kwestii tego, jak przetrwać ten czas niepewności,” powiedział przedstawiciel Volkswagena.
W ubiegłym tygodniu największy niemiecki producent samochodów oświadczył, że cła USA i wszelkie odwetowe cła będą miały negatywne konsekwencje dla wzrostu i dobrobytu w USA i innych regionach gospodarczych.
Cła USA na import samochodów i części do nich
Przypomnijmy, w minioną środę, 26 marca, prezydent USA Donald Trump ogłosił, że wprowadza cła w wysokości 25% na cały import samochodów i części. Nowe cła na import samochodów weszły w życie w środę, 2 kwietnia. Cła na części Trump?obiecał wprowadzić w maju lub później.
Prezydent USA oświadczył, że wprowadzenie ceł doprowadzi do „gigantycznego wzrostu” amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego, pobudzi inwestycje w niego i pomoże stworzyć nowe miejsca pracy. Jednak wielu analityków mówi, że ten krok może spowodować wstrzymanie części produkcji samochodów w USA, wzrost cen oraz pogorszenie relacji z partnerami handlowymi.
Według Ministerstwa Handlu, w 2024 roku USA zaimportowały samochody osobowe o wartości 214 miliardów dolarów. Głównymi dostawcami samochodów były?Meksyk, Japonia, Korea Południowa, Kanada i Niemcy. Przy tym?Meksyk, Japonia, Korea Południowa, Kanada i Niemcy?mieli?wolny dostęp do amerykańskiego rynku motoryzacyjnego zgodnie z umowami o wolnym handlu, osiągniętymi podczas pierwszej kadencji prezydenckiej Donalda Trumpa.
Źródło: WSJ