Max Verstappen prowadził jeszcze nie wypuszczony Honda 0 SUV

Autor: Volodymyr Kolominov | 04.04.2025, 15:56
Formuła-1 spotyka technologie elektryczne: Max Verstappen testuje Honda 0 SUV Prototyp Honda 0 SUV. Za kierownicą kierowca Formuły-1 Max Verstappen (Max Verstappen). Źródło: Honda

Prototyp w pełni elektrycznego SUV-a Honda 0 zadebiutował publicznie za kierownicą kierowcy Formuły 1 Maxa Verstappena (Max Verstappen) na wydarzeniu Red Bull Showrun x Powered by Honda w Tokio, Japonia.

Co wiadomo

Demonstracyjny wyścig zakamuflowanego prototypu Honda 0 SUV odbył się w miniony weekend?przed Grand Prix Japonii na torze Suzuka z okazji sześciu lat?współpracy Honda i Red Bull Racing. Wzięli w nim również udział?gwiazdy Formuły-1 Yuki Tsunoda (Yuki Tsunoda) z Red Bull Racing oraz Liam Lawson (Liam Lawson) i Isack Hadjar (Isack Hadjar) z Racing Bulls.

Honda 0 SUV stanie się częścią serii zupełnie nowych elektrycznych samochodów?Honda 0. Prototyp?został po raz pierwszy pokazany na wystawie CES 2025 w Las Vegas, a koncept o nazwie Space-Hub jeszcze rok wcześniej. Produkcja wersji seryjnej ma rozpocząć się?w 2026 roku w zakładzie Honda EV Hub w stanie Ohio, USA.

Wersja drogowa modelu ma nowe reflektory z pikselowymi akcentami i ukryte klamki drzwi. Producent obiecuje także?„przestronną kabinę z doskonałą widocznością”,?zaawansowane systemy pomocy kierowcy oraz interfejs użytkownika oparty na nowym systemie operacyjnym ASIMO.

Honda nie ujawnili wielu szczegółów, ale wcześniej stwierdzili, że w samochodach serii 0 będzie stosowany system kierowniczy z wykorzystaniem kabli, gdy między kierownicą a kołami nie ma fizycznego połączenia. Takie konstrukcje stopniowo stają się normą w przemyśle motoryzacyjnym, są bardziej kompaktowe dzięki rezygnacji z tradycyjnych kolumn kierowniczych, co oznacza większe bezpieczeństwo i możliwości personalizacji wnętrza.

Po Honda 0 SUV do produkcji seryjnej trafi samochód elektryczny 0 Saloon. Jego?premiera planowana jest w Ameryce Północnej pod koniec 2026 roku. Saloon 0 ma wiele wspólnego z SUV-em, ale ma bardziej klinowy?profil.

Źródło: Honda

EV