Volvo i Putzmeister zaprezentowali 100% elektryczną betoniarnię

Volvo Trucks i Putzmeister zaprezentowali na wystawie Bauma 2025 w Monachium jeden z największych na świecie elektrycznych betoniarek.?Pierwsza maszyna wkrótce zostanie dostarczona szwedzkiemu przedsiębiorstwu budowlanemu Swerock do wykorzystania w rzeczywistych warunkach.
Co wiadomo
Volvo FM Electric 8×4 Rigid Tag Tridem może przejechać do 50 km i przepompować do 50 m³ betonu na jednym ładowaniu. Samochód jest wyposażony w cztery baterie o łącznej pojemności 360 kWh (wykorzystywana moc 250 kWh). Można je ładować bezpośrednio podczas przepompowywania betonu za pomocą urządzenia prądu stałego standardu CCS o mocy do 250 kW.?Ponadto można ładować maszynę za pomocą urządzenia prądu zmiennego o mocy do 43 kW.
Układ napędowy składa się z dwóch silników elektrycznych o mocy 330 kW (449 KM), a całkowita waga ciężarówki wynosi 32 tony. System dostarczania betonu ma zasięg 42 metry, co pozwala na przepompowywanie materiału budowlanego w trudno dostępne miejsca.

Demontracja pracy betoniarki na podwoziu Volvo FM Electric 8x4. Zdjęcie:?Volvo Trucks
Nowa betoniarka na podwoziu ciężarówki?uzupełnia linię?elektrycznych pojazdów budowlanych Volvo Trucks, która obejmuje ciężarówki transportowe, betoniarki, wywrotki i dźwigi.
Kontekst
Współczesne betoniarki często są wyposażane w silniki diesla, które muszą działać podczas przepompowywania, co prowadzi do dużej ilości emisji i hałasu. Zazwyczaj są używane do przepompowywania płynnego betonu w trudnodostępne miejsca, do których trudno dotrzeć za pomocą lejek. Beton ładowany jest do bunkra, mieszany, wyciągany z bunkra, a następnie wtłaczany do rur dostarczających. Operator może kontrolować dostarczenie betonu tam, gdzie ma dotrzeć — może to być fundament budynku, górne piętra lub?inne konstrukcje.
Christoph Fitz, szef działu sprzedaży Volvo Trucks Germany, zaznaczył, że firma jest dumna z nowego produktu i podkreślił główne zalety: zerowe emisje, niski poziom hałasu i wysoka efektywność.
Źródło: Volvo Trucks