Lancia Ypsilon EV stał się bardziej efektywny, a Ypsilon Hybrid mocniejszy (ale tylko formalnie)

Lancia zaprezentowała nowego Ypsilon zaledwie w zeszłym roku, ale już aktualizuje swój pięciodrzwiowy hatchback.
Co wiadomo
W w pełni elektrycznym Ypsilon bateria niklowo-manganowo-kobaltowa o pojemności 54 kW·h wyróżnia się „ulepszoną chemią”, a napęd stał się bardziej efektywny. Firma nie ujawnili szczegółów, ale teraz elektromobil ma zasięg WLTP do 425 km. To o 22 km lub 6% więcej niż wcześniej.
Jednocześnie hybrydowa wersja Ypsilon otrzymała „marketingowe wzmocnienie”. Lancia twierdzi, że łączna moc systemu teraz wynosi 81 kW (110 KM) zamiast wcześniejszych 74 kW (100 KM).
Jednak jest tu niuans - w rzeczywistości nie nastąpiły żadne zmiany techniczne. Firma wyjaśnia, że to po prostu nowa formuła „na wyprzedzenie wymagań Euro 7”, które od listopada 2027 roku zobowiążą do podawania łącznej mocy systemów hybrydowych, a nie tylko silnika spalinowego.
Może to rozczarować, jednak Lancia stwierdziła, że zaktualizowane informacje dają klientom „więcej jasności i większą postrzeganą wartość”. Mówiąc o tym ostatnim, ceny pozostają niezmienione.
Źródło: Lancia