Stellantis wstrzymał produkcję elektrycznych samochodów chińskiej firmy Leapmotor w Polsce

Koncern motoryzacyjny Stellantis wstrzymał produkcję kompaktowego samochodu elektrycznego T03 swojego chińskiego partnera Leapmotor i ogłosił, że rozważa alternatywne opcje dla fabryki w Polsce.
Co wiadomo
W oświadczeniu Stellantis wskazano, że montaż Leapmotor T03 w fabryce w Tychach zakończył się 30 marca. Jednak firma nie podała dodatkowych szczegółów i nie wyjaśniła, czy produkcja tego modelu może zostać przeniesiona do innej europejskiej fabryki.
Reuters poinformował, powołując się na źródło, że Stellantis i Leapmotor na razie nie planują wznawiać produkcji obecnej wersji T03 w Europie. Zamierzają zaktualizować T03 do modeli serii A, które będą produkowane poza Chinami od 2026 roku, dodał.

Leapmotor T03 wyposażony jest w baterię o pojemności 37.3 kW·h. Zdjęcie: Leapmotor
W ubiegłym roku Stellantis i Leapmotor również zrezygnowali z planów produkcji w Polsce drugiego modelu Leapmotor — elektrycznego crossovera B10.
Wówczas media informowały, że decyzja została podjęta po tym, jak chiński rząd prywatnie zażądał od producentów samochodów wstrzymania dużych inwestycji w europejskich krajach, które wsparły nałożenie dodatkowych ceł UE na elektryczne samochody produkcji chińskiej.
Polska była wśród krajów UE, które wsparły taryfy. Hiszpania wstrzymała się od nałożenia ceł UE i uzyskała korzystne warunki dla produkcji elektrycznego samochodu Leapmotor B10.
Stellantis posiada 51% udziałów w wspólnym przedsięwzięciu Leapmotor International ze swoim chińskim partnerem i ma wyłączne prawa do eksportu, sprzedaży i produkcji elektrycznych samochodów Leapmotor poza Chinami.
Źródło: Reuters