Foxconn planuje wprowadzenie dwóch elektrycznych samochodów na rynek USA

Firma Foxconn, znana jako kontraktowy producent iPhone'ów dla Apple, planuje wprowadzić dwa modele elektrycznych samochodów na rynek USA w ramach globalnej kampanii na rynku motoryzacyjnym.
Co wiadomo
Według informacji Automotive News, Jun Seki, jeden z najwyższych szefów Foxconn i były pracownik Nissana, na konferencji prasowej 9 kwietnia przedstawił światowym producentom samochodów osiągnięcia firmy jako kontraktowego producenta elektrycznych samochodów. Przedstawił plany Foxconn dotyczące wprowadzenia serii sześciu elektrycznych samochodów osobowych:
- średniej wielkości crossover Model C
- kompaktowy sportowy crossover Model B
- crossover-minivan Model D
- sportowy średniej wielkości sedan Model E
- kompaktowy van Model A
Oprócz tego Foxconn zamierza wprowadzić duży elektryczny autobus Model T oraz mikrobus Model U.
Seki powiedział, że jego firma ma zestaw narzędzi do projektowania i montażu pełnej gamy elektrycznych samochodów. Początkowo będą one produkowane na Tajwanie i dostarczane na całym świecie, chociaż Foxconn może również produkować lokalnie w różnych regionach w zależności od potrzeb klientów.
Foxconn planuje eksportować Model C do USA dla klientów, którzy chcą go wypróbować w czwartym kwartale 2025 roku. Crossover-minivan Model D planowany jest na rynek USA w 2027 roku. Przypuszcza się, że w końcu samochody na rynek USA będą produkowane w Ameryce.
Zaplanowany dla Ameryki Model C (na obrazku pod tytułem artykułu) jest pierwszym seryjnym elektrycznym samochodem Foxconn. Na Tajwanie ten model jest produkowany od grudnia 2023 roku pod nazwą Luxgen N7. Posiada 172-kilowatowy (234 KM) silnik w wersji z napędem na tylne koła i podwójną moc dla systemu napędu na wszystkie koła. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 3,8 sekundy.
Luxgen N7 jest dostarczany z akumulatorem o pojemności 58 kW·h lub 83 kW·h. W zależności od akumulatora Foxconn szacuje zasięg na 500 km (310 mil) lub 700 km (435 mil) zgodnie z przestarzałym cyklem NEDC, który jest bardziej łagodny niż oceny WLTP i EPA.

Model D. Foto: Foxconn
Wizualizacja północnoamerykańskiej wersji Modelu C przedstawiona przez Sekiego to elegancki crossover z falistymi panelami bocznymi i ściętym przodem nadwozia. Większy model D, również planowany na rynek USA, otrzyma długą bazę osi, nachyloną tylną szybę i krótki kaptur. Ten samochód również będzie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie.
Źródło: Automotive News