BYD zaprezentowała dwa modele EV z absurdalnie szybkim ładowaniem

BYD zaprezentowała w Chinach dwa pierwsze elektryczne samochody na „Super e-Platform” - sedan Han L i SUV Tang L. Główna cecha nowości to niewiarygodna prędkość ładowania, która praktycznie przyrównuje proces do tankowania paliwem.
Co wiadomo
Oba modele zbudowane są na 1000-woltowej architekturze, ogłoszonej w marcu:
- Han L wyposażony jest w baterię Blade o pojemności 83,2 kWh
- Tang L ma większą baterię o pojemności 100,5 kWh
Prędkość ładowania robi wrażenie:
- Han L ładowany jest z 10% do 70% w zaledwie 6 minut
- Może uzyskać 400 km zasięgu w 5 minut
- Pełny cykl ładowania 0-100% zajmuje zaledwie 20 minut
Tang L również wykazuje imponujące wyniki:
- 370 km zasięgu dodawane jest w 5 minut ładowania
- Pełne naładowanie baterii od 0 do 100% zajmuje 30 minut
Warto zauważyć, że takie wyniki osiągane są tylko dzięki nowym supermocnym stacjom ładowania BYD o mocy 1000 kW. Firma planuje zainstalować 4000 takich ładowarek w całych Chinach.






Ceny za Han L zaczynają się od 219 800 juanów (30 000 USD) za wersję LiDAR Premium i sięgają 239 800 juanów (32 700 USD) za LiDAR Flagship. Obie wersje wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 671 KM z momentem obrotowym 420 Nm i mają zasięg do 701 km. Wariant z napędem na cztery koła LiDAR Flagship kosztuje 279 800 juanów (~38 100 USD), posiada dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 778 KM i zasięg 601 km według cyklu CLTC.








Tang L dostępny jest w trzech wersjach cenowych od 229 800 juanów (31 200 USD) do 289 900 juanów (39 400 USD). Ten SUV jest znacznie mocniejszy od sedana: podstawowa wersja z napędem na tylne koła ma 788 KM, a wersja z napędem na cztery koła - 1 100 KM. W zależności od konfiguracji, zasięg wynosi od 560 do 670 km.
Źródło: Carscoops