BYD zaprezentowała dwa modele EV z absurdalnie szybkim ładowaniem

Autor: Volodymyr Kolominov | 10.04.2025, 18:46
Odkryj innowacyjny BYD Han L: chińska technologia w futurystycznym stylu BYD Han L. Źródło: BYD

BYD zaprezentowała w Chinach dwa pierwsze elektryczne samochody na „Super e-Platform” - sedan Han L i SUV Tang L. Główna cecha nowości to niewiarygodna prędkość ładowania, która praktycznie przyrównuje proces do tankowania paliwem.

Co wiadomo

Oba modele zbudowane są na 1000-woltowej architekturze, ogłoszonej w marcu:

  • Han L wyposażony jest w baterię Blade o pojemności 83,2 kWh
  • Tang L ma większą baterię o pojemności 100,5 kWh

Prędkość ładowania robi wrażenie:

  • Han L ładowany jest z 10% do 70% w zaledwie 6 minut
  • Może uzyskać 400 km zasięgu w 5 minut
  • Pełny cykl ładowania 0-100% zajmuje zaledwie 20 minut

Tang L również wykazuje imponujące wyniki:

  • 370 km zasięgu dodawane jest w 5 minut ładowania
  • Pełne naładowanie baterii od 0 do 100% zajmuje 30 minut

Warto zauważyć, że takie wyniki osiągane są tylko dzięki nowym supermocnym stacjom ładowania BYD o mocy 1000 kW. Firma planuje zainstalować 4000 takich ładowarek w całych Chinach.

Ceny za Han L zaczynają się od 219 800 juanów (30 000 USD) za wersję LiDAR Premium i sięgają 239 800 juanów (32 700 USD) za LiDAR Flagship. Obie wersje wyposażone są w silnik elektryczny o mocy 671 KM z momentem obrotowym 420 Nm i mają zasięg do 701 km. Wariant z napędem na cztery koła LiDAR Flagship kosztuje 279 800 juanów (~38 100 USD), posiada dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 778 KM i zasięg 601 km według cyklu CLTC.

Tang L dostępny jest w trzech wersjach cenowych od 229 800 juanów (31 200 USD) do 289 900 juanów (39 400 USD). Ten SUV jest znacznie mocniejszy od sedana: podstawowa wersja z napędem na tylne koła ma 788 KM, a wersja z napędem na cztery koła - 1 100 KM. W zależności od konfiguracji, zasięg wynosi od 560 do 670 km.

Źródło: Carscoops