Ponad jedna trzecia wszystkich sprzedanych nowych samochodów Porsche jest podłączona do ładowarek

Sprzedaż elektryfikowanych modeli Porsche rośnie.?W pierwszym kwartale 2025 roku, czyli od stycznia do marca, ta niemiecka marka przekazała klientom?71 470 samochodów, z których 38,5?procenta miało złącza do ładowania.
Co wiadomo
Wśród wspomnianych wyżej sprzedanych samochodów Porsche?25,9?procenta?były całkowicie elektryczne (BEV), a kolejne 12,6?procenta to hybrydy typu plug-in (PHEV).
Najbardziej wzrosła sprzedaż modelu Panamera o 27 procent. Na drugim miejscu pod względem wzrostu znalazł się Porsche Macan z wynikiem +14?procentów, przy czym większość dostarczonych egzemplarzy była całkowicie elektryczna.
Najpopularniejsze modele Porsche w 1 kwartale 2025 roku:
- Porsche Macan — 23 555 szt. (+14%)
- Porsche Cayenne — 20 055 szt. (−28%)
- Porsche 911 — 11 390 szt. (−12%)
- Porsche Panamera — 7 769 szt. (+27%)
- Porsche 18 Boxster/Cayman — 4 498 szt. (−22%)
- Porsche Taycan — 4 203 szt. (−1%)
Interesujące jest to, że ogólna sprzedaż Porsche na świecie spadła w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku o 8 procent. Przy tym Ameryka Północna nadal pozostaje największym rynkiem dla marki: z wynikiem dostaw?20 698 samochodów wzrost wyniósł 37 procent. Jednak Porsche wyjaśniła, że taki silny wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej jest częściowo spowodowany opóźnieniami w dostawach niektórych linii modeli na początku ubiegłego roku.
W Europie (z wyjątkiem Niemiec) Porsche dostarczyło 18 017 samochodów w pierwszym kwartale 2025 roku. To o 10 procent mniej niż w 2024 roku. Na rynku krajowym w Niemczech 7 495 klientów mogło odebrać swoje samochody — spadek o 34 procent. Firma twierdzi, że spadek w obu regionach jest spowodowany "niedopasowaną na siłę sprzedażą z okresu poprzedniego roku z powodu efektów nadrabiania zaległości", a także europejskimi zasadami cyberbezpieczeństwa, które doprowadziły do przerwania dostaw dla linii modeli 718 i Macan z silnikiem spalinowym.
W Chinach klientom przekazano 9471 samochód (-42?procent). Główne przyczyny spadku tutaj to napięta sytuacja gospodarcza na chińskim rynku i "ukierunkowanie Porsche na sprzedaż, która jest nastawiona na wartość".
Źródło: Porsche