Ponad jedna trzecia wszystkich sprzedanych nowych samochodów Porsche jest podłączona do ładowarek

Autor: Volodymyr Kolominov | 11.04.2025, 11:22
Porsche Macan się reinventuje: nowe podejście elektryczne Porsche Macan Electric. Źródło: Porsche

Sprzedaż elektryfikowanych modeli Porsche rośnie.?W pierwszym kwartale 2025 roku, czyli od stycznia do marca, ta niemiecka marka przekazała klientom?71 470 samochodów, z których 38,5?procenta miało złącza do ładowania.

Co wiadomo

Wśród wspomnianych wyżej sprzedanych samochodów Porsche?25,9?procenta?były całkowicie elektryczne (BEV), a kolejne 12,6?procenta to hybrydy typu plug-in (PHEV).

Najbardziej wzrosła sprzedaż modelu Panamera o 27 procent. Na drugim miejscu pod względem wzrostu znalazł się Porsche Macan z wynikiem +14?procentów, przy czym większość dostarczonych egzemplarzy była całkowicie elektryczna.

Najpopularniejsze modele Porsche w 1 kwartale 2025 roku:

  1. Porsche Macan — 23 555 szt. (+14%)
  2. Porsche Cayenne — 20 055 szt. (−28%)
  3. Porsche 911 — 11 390 szt. (−12%)
  4. Porsche Panamera — 7 769 szt. (+27%)
  5. Porsche 18 Boxster/Cayman — 4 498 szt. (−22%)
  6. Porsche Taycan — 4 203 szt. (−1%)

Interesujące jest to, że ogólna sprzedaż Porsche na świecie spadła w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku o 8 procent. Przy tym Ameryka Północna nadal pozostaje największym rynkiem dla marki: z wynikiem dostaw?20 698 samochodów wzrost wyniósł 37 procent. Jednak Porsche wyjaśniła, że taki silny wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej jest częściowo spowodowany opóźnieniami w dostawach niektórych linii modeli na początku ubiegłego roku.

W Europie (z wyjątkiem Niemiec) Porsche dostarczyło 18 017 samochodów w pierwszym kwartale 2025 roku. To o 10 procent mniej niż w 2024 roku. Na rynku krajowym w Niemczech 7 495 klientów mogło odebrać swoje samochody — spadek o 34 procent. Firma twierdzi, że spadek w obu regionach jest spowodowany "niedopasowaną na siłę sprzedażą z okresu poprzedniego roku z powodu efektów nadrabiania zaległości", a także europejskimi zasadami cyberbezpieczeństwa, które doprowadziły do przerwania dostaw dla linii modeli 718 i Macan z silnikiem spalinowym.

W Chinach klientom przekazano 9471 samochód (-42?procent). Główne przyczyny spadku tutaj to napięta sytuacja gospodarcza na chińskim rynku i "ukierunkowanie Porsche na sprzedaż, która jest nastawiona na wartość".

Źródło: Porsche