Bungie planuje przyciągnąć część publiczności gier piaskownicowych dzięki głębszym i bardziej znaczącym historiom

Joe Ziegler, dyrektor nadchodzącego extraction-shootera Marathon, jest przekonany, że gatunek ma ogromny potencjał do wzrostu, w dużej mierze dzięki niesamowitemu sukcesowi piaskownic i bitew royalnych.
Co wiadomo
Niedawno GamesRadar+ rozmawiało z Zieglerem na temat wszystkich aspektów Marathon, a dziennikarze zapytali, dlaczego zespół Bungie jest tak pewny, że ich gra stanie się "następnym hitem w doświadczeniu PvP", biorąc pod uwagę stosunkowo niszową popularność gatunku extraction-shooter. Okazuje się, że Bungie ma nadzieję przyciągnąć część publiczności dużych piaskownic dzięki głębszym i bardziej znaczącym historiom.
"Naprawdę uważam, że poprzeczka może być ustawiona wyżej, niż jest obecnie," powiedział Ziegler. "Częściowo wynika to z tego, że, moim zdaniem, mamy całe pokolenie ludzi, którzy dorastają w piaskownicach. Mamy graczy w bitwach royalnych, graczy, dla których inne shootery piaskownice są główną grą od dzieciństwa. I dla nich tworzą wiele historii, ale większość tych historii jest kształtowana przez systemy, które wspierają te gry, prawda?"
"A my staramy się postawić kolejny krok. Co, jeśli wyciągniemy to na nowy poziom? Kiedy zechcecie tworzyć emocjonalne historie, które będą miały wzloty i upadki na różne sposoby, i tworzyć emocjonalną strukturę, która sprawi, że poczujecie coś nowego i innego na podstawie kilku rzeczy, które już znacie?
W grach o przetrwanie gracze znajdują się w krytycznych sytuacjach, zwykle szukając cennej zdobyczy, która jest niezbędna do ich przetrwania.
Ziegler i jego zespół mają nadzieję, że gracze z piaskownic będą czuli głębsze emocjonalne zaangażowanie dzięki wysokim stawkom w Marathon.
Dla nas, kiedy mówimy o "przetrwaniu", tak naprawdę mówimy o sesyjnym doświadczeniu przetrwania, które prowadzi do łańcucha historii. Historia, którą stworzyliśmy w ramach tej sesji, ma wpływ. Zdobyliśmy zdobycz lub ją straciliśmy, w zależności od okoliczności, i to wpływa na następną sesję. I z czasem tworzycie tę strukturę różnych sesji, które łączą się w różne historie".
Marathon planowany jest na wydanie 23 września 2025 roku na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC.
Źródło: GamesRadar