Wpływ orków wzrośnie, gospodarka ożyje, a wycięta zawartość wróci — twórcy Gothic 1 Remake ujawnili nowe szczegóły gry

Autor: Anton Kratiuk | 16.04.2025, 13:40
Oficjalny koncept-art: Gothic 1 Remake odkrywa atmosferę Główny art Gothic 1 Remake. Źródło: Steam

Wydawnictwo THQ Nordic i studio Alkimia Interactive opublikowały drugi film z cyklu Making Of, poświęcony rozwojowi Gothic 1 Remake.

Co wiadomo

Autorzy powiedzieli, że dążą nie tylko do godnego odświeżenia kultowej gry, ale także do wzbogacenia jej o nowe historie i usunięcia luk w fabule, które pozostały od 2001 roku. W tym celu zespół dokładnie zbadał wyciętą zawartość w Gothic i odtworzył ją, aby nadać życie pustym lokacjom.

Wiele systemów gry stanie się bardziej realistycznych i złożonych w Gothic 1 Remake, a jako przykład twórcy przypomnieli o pielgrzymce rycerza imieniem Gor Na Drak. W oryginalnym Gothic podążał on swoją trasą tylko wtedy, gdy gracz szedł za nim i obserwował, w remaku będzie można go spotkać w dowolnym miejscu trasy, po której kroczył będzie bez udziału gracza.

Ponadto autorzy znacznie rozszerzą rolę orków w narracji. Tak się stało, że w Gothic ich liczba jest duża, ale wpływ orków na fabułę i narrację był ograniczony. W remaku kultura zielonoskórych potworów zostanie lepiej przedstawiona, a ich relacjom z Bezimiennym poświęci się więcej uwagi.

Twórcy znacznie poprawią również system ekonomii, aby gracz nie mógł już szybko wzbogacić się i zdobyć lepszego wyposażenia w grze. Kupcy zaczną aktywnie współpracować ze sobą, dzięki czemu asortyment w ich sklepach będzie stale aktualizowany.

W następnym odcinku Making Of autorzy obiecują opowiedzieć o rzemiośle, badaniu świata i muzyce w Gothic Remake.

Kiedy się spodziewać

Wciąż nie wiadomo, kiedy wyjdzie Gothic Remake. Oczekuje się, że nastąpi to w 2025 roku.

Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series.

Źródło: THQ Nordic Inside