Samochód elektryczny z silnikiem benzynowym: ujawnione specyfikacje techniczne crossovera Mazda EZ-60

Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych Chin (MIIT) ujawnili specyfikacje techniczne nowego crossovera Mazda EZ-60. Jak się spodziewano, samochód debiutuje w wersji z benzynowym generatorem (range extender) i relatywnie małą wysokowoltową baterią.
Co wiadomo
Mazda EZ-60 nie jest typowa dla japońskiej marki — zarówno pod względem designu, jak i pod względem wyposażenia technicznego. Model w rzeczywistości jest bliźniakiem Deepal S07 chińskiej firmy Changan — partnera Mazdy w joint venture. Pierwsze zdjęcia samochodu pojawiły się na początku miesiąca, a teraz w sieci ujawniono pierwsze specyfikacje modelu.
Nowy EZ-60 jest wyposażony w 1,5-litrowy silnik benzynowy. Silnik spalinowy nie napędza kół — jego zadaniem jest ładowanie akumulatora o pojemności 31,7 kWh. Według chińskiego cyklu CLTC zasięg na elektryczności wynosi 160 km. Całkowity zasięg podróży z włączonym silnikiem Spalinowym nie został jeszcze podany, ale w sedanie EZ-6 o podobnym układzie napędowym sięga on 1300 km, co plasuje go w jednym rzędzie z europejskimi dieslami „długodystansowymi”.












Silnik elektryczny o mocy 255 KM jest zamontowany na tylnej osi. Według MIIT, masa samochodu wynosi 1 992 kg. Planowana jest również całkowicie elektryczna wersja EZ-60, ale jej specyfikacje nie zostały jeszcze ujawnione. Wygląda na to, że będzie znacznie cięższa z powodu zwiększonej baterii.
Modele EZ-60 i EZ-6 są interesujące nie tylko dla chińskiego rynku. Sedan już otrzymał eksportową wersję pod nazwą 6e na Europę. Crossover także będzie eksportowany, prawdopodobnie pod nazwą CX-6e.
Źródło: Motor1