Zaktualizowany system niedoskonałości uczyni przejście The Outer Worlds 2 wesołym i nieprzewidywalnym

Autor: Anton Kratiuk | 22.04.2025, 14:45
Pierwszy rzut oka na hipnotyzującą grafikę The Outer Worlds 2 Główna grafika The Outer Worlds 2 . Źródło: Obsidian Entertainment

Jedną z głównych cech gry fabularnej The Outer Worlds jest system niedoskonałości – stałych negatywnych efektów, które nakładają się na głównego bohatera w określonych okolicznościach. Na przykład, przy częstym zetknięciu z dzikimi zwierzętami, może rozwinąć się fobia, a bestie będą zadawać bohaterowi większe obrażenia. W ramach rekompensaty gracz otrzymuje dodatkowy punkt umiejętności za każdą niedoskonałość. W grze z 2019 roku ten system budził pewne kontrowersje, a w sequelu twórcy znacząco go poprawili.

Co wiadomo

Na kanale IGN opublikowano nowe wideo z przedstawicielami Obsidian Entertainment i tym razem mowa była właśnie o systemie niedoskonałości w nowej grze. Mechanika ich pozyskiwania w The Outer Worlds 2 pozostanie taka sama: przy częstym działaniu negatywnych czynników gracz będzie miał możliwość przyjęcia niedoskonałości i otrzymania za nią bonusu.

W sequelu twórcy nieco zmniejszyli negatywny wpływ niedoskonałości, aby uczynić je mniej krytycznymi, ale bardziej wesołymi i interesującymi. Na przykład podano niedoskonałość Foot-in-Mouth, która pojawi się, jeśli gracz często pomija dialogi. Jej działanie polega na tym, że gracze będą mieli 15 sekund na podjęcie decyzji co do wyboru kwestii, po czym bohater automatycznie, losowo odpowie rozmówcy, co może prowadzić do nieprzewidywalnych konsekwencji.

Kolejną niedoskonałość Sungazer można uzyskać podczas długiego przebywania na słońcu. Pod jej wpływem bohater widzi więcej jasnych efektów wizualnych podczas strzelanin, co może zdezorientować gracza. W zamian na otwartych przestrzeniach zdrowie będzie się regenerować o 50% szybciej.

Ogółem twórcy The Outer Worlds 2 przygotowali około 30 różnych niedoskonałości, ale mało prawdopodobne jest, aby gracz napotkał ich więcej niż dziesięć w jednym przejściu.

Biorąc pod uwagę satyryczny nastrój The Outer Worlds 2 i doskonałe poczucie humoru twórców z Obsidian Entertainment, można być pewnym, że większość niedoskonałości uczyni grę maksymalnie wesołą.

Kiedy oczekiwać

Premiera The Outer Worlds 2 planowana jest na 2025 rok na PC (Steam, Battle.net), PlayStation 5 i Xbox Series, w tym Game Pass.

Źródło: IGN