Czwarty statek BYD do przewozu samochodów wyruszył w pierwszą podróż do Brazylii

Autor: Volodymyr Kolominov | 28.04.2025, 07:05
Elektryfikacja morskich szlaków: Statek Ro-Ro BYD Shenzhen Statek Ro-Ro BYD Shenzhen . Źródło: BYD

27 kwietnia czwarty statek BYD typu Ro-Ro (Roll on-Roll off) o nazwie Shenzhen oficjalnie rozpoczął swoją pierwszą oceaniczną podróż do Brazylii, zabierając na pokład ponad 7 000 nowych samochodów.

Co wiadomo

Shenzhen zwodowano w styczniu tego roku w porcie Yangzhou, na północny zachód od Szanghaju. 22 kwietnia stocznia China Merchants Group oficjalnie przekazała nowy statek zleceniodawcy – firmie BYD.

Długość Shenzhen wynosi 219,9 metra, szerokość – 37,7 metra, na pokładzie znajdują się 16 pokładów. Statek jest w stanie osiągnąć prędkość do 18,5 węzłów (około 34,3 km/h) i jednocześnie przewozić do 9 200 samochodów. Shenzhen jest wyposażony w instalację napędową na dwa paliwa, która może pracować na skroplonym gazie ziemnym (LNG) i tradycyjnym paliwie okrętowym.

BYD eksploatuje również statki RoRo Explorer No.1, Changzhou i Hefei. W marcu zwodowano piąty statek o nazwie Changsha. Jego przekazanie planowane jest na maj. Również w kwietniu zakończono budowę statku Xi’an, jednak oficjalna data jego wprowadzenia do eksploatacji nie została jeszcze ogłoszona.

W pierwszym kwartale 2025 roku statki BYD przewiozły ponad 25 000 samochodów nowej energii (chiński termin, który łączy samochody elektryczne i hybrydy typu plug-in). Łączna liczba sprzedaży zagranicznej BYD w tym okresie wyniosła 206 000 sztuk, co stanowi wzrost o 110% w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.

Brazylia jest największym zagranicznym rynkiem dla BYD. W ciągu ostatnich dwóch lat firma stała się najszybciej rosnącym chińskim producentem samochodów pod względem inwestycji w tym kraju.

Źródło: Carnewschina, BYD