Bunt przeciw auto celowaniu na PC: Bungie przysłuchiwała się graczom Marathon i wyłączy sporną funkcję
W społeczności przyszłego restartu Marathon studia Bungie jednym z najgorętszych tematów do dyskusji stała się tzw. "magnetyczność myszy" – funkcja, która faktycznie pomagała w celowaniu graczom korzystającym z myszy i klawiatury. Wygląda na to, że deweloperzy usłyszeli swoich fanów i już w przyszłym tygodniu w ramach zamkniętych testów alfa przeprowadzą eksperyment, wyłączając tę sporną opcję.
Co wiadomo
Deweloperzy Marathon oficjalnie potwierdzili, że w tym tygodniu wydadzą poprawkę do zamkniętej wersji alfa Marathon z kilkoma poprawkami i aktualizacjami, w tym wyłączeniem magnetyczności myszy.
Wcześniej gracze mieli możliwość wyłączenia tej funkcji ręcznie, ale z tymi zmianami ustawienia pomocy w celowaniu dla myszy i klawiatury będą wyłączone domyślnie.
Chociaż pomoc w celowaniu jest zwyczajowym zjawiskiem dla strzelanek z perspektywy pierwszej osoby na kontrolerach, jej wpływ na graczy z myszą i klawiaturą jest dość rzadki.
Wielu graczy wyraziło swoje zdanie na ten temat na takich platformach jak Reddit i Twitter. Znani streamerzy, którzy mieli dostęp do wersji alfa Marathon, również skrytykowali "magnetyczność myszy".
"Muszą to po prostu wyrzucić. Rozumiem, że próbują zbalansować konsole i PC dla crossplaya. Ale to tylko popsuje wersję PC gry. Po prostu ją "rozcieńczasz"... i sprawiasz, że gracze na PC z myszą i klawiaturą czują się jak śmiecie. Gracze na PC z myszą i klawiaturą wolą po prostu poprawić swoją mechanikę, niż mieć pomoc.", – stwierdził Shroud podczas swojej transmisji.
Teraz pozostaje mieć nadzieję, że wyłączenie "magnetyczności myszy" pozytywnie wpłynie na doświadczenie gry dla graczy na PC.
Premiera Marathon odbędzie się 23 września na PC, Xbox Series i PlayStation 5.
Źródło:?@MarathonDevTeam