Europejska sieć ładowania Ionity integruje megawatowy system ładowania Alpitronic HYC1000

Europejska sieć ładowania Ionity integruje megawatowy system ładowania Alpitronic HYC1000
Samochód elektryczny na stacji ładowania Ionity o mocy 600 kW. Źródło: Ionity

Operator sieci szybkich stacji ładowania Ionity jako pierwszy?w Europie zainstaluje nowe urządzenia ładujące Alpitronic HYC1000. Takie urządzenia są w stanie dodać do 300 km zasięgu w mniej niż osiem minut, pod warunkiem zgodności pojazdu.

Co wiadomo

System?Alpitronic HYC1000 składa się z centralnej szafy mocy Power Cabinet, która dystrybuuje energię na cztery moduły ładowania. Każdy z nich jest wyposażony w dwa gniazda, co pozwala na jednoczesne ładowanie do ośmiu samochodów elektrycznych z dynamicznym podziałem mocy między portami. Przy tym jeden samochód może otrzymać do 600 kW mocy.

Testowanie sprzętu HYC1000 rozpocznie się w maju na poligonie testowym Ionity pod Monachium. Wdrożenie pierwszych punktów ładowania w sieci komercyjnej zaplanowano na drugą połowę 2025 roku.

1
2

W międzyczasie chińska BYD zaprezentowała w Chinach?dwa pierwsze samochody elektryczne na „Super e-Platform” - sedan Han L i SUV Tang L. Te modele są zbudowane na 1000-woltowej architekturze i wspierają megawatowe ładowanie na markowych stacjach firmy.?Han L ładowany jest z 10% do 70% zaledwie w 6 minut, a Tang L dodaje 370 km zasięgu w 5 minut.

Źródło: Fleetworld

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();