Mercedes CLA EQ: Ceny zaczynają się od 55 859 euro
Mercedes-Benz otworzył w Niemczech konfigurator dla całkowicie elektrycznego CLA, który został przedstawiony w połowie marca. Sedan jest już dostępny do zamówienia, a ceny zaczynają się od 55 859 euro dla wersji CLA 250+.
Co jeszcze wiadomo
Za tę kwotę kupujący otrzymuje wersję tylnonapędową o mocy 200 kW i z zasięgiem do 792 km w cyklu WLTP. Druga wersja — z napędem na wszystkie koła o mocy 260 kW z maksymalnym zasięgiem 771 km — kosztuje 60 381 euro. Oto ich podstawowe parametry:
Mercedes CLA 250+ EQ:
- Napęd: tylny, 200 kW, 335 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 sek
- Maksymalna prędkość: 210 km/h
- Zużycie energii WLTP: 12,2-14,1 kWh/100 km
- Bateria (użyteczna pojemność): 85 kWh (NMC)
- Zasięg WLTP: 694-792 km
- Czas ładowania DC (10-80%): 22 min
- Cena: od 55 859 euro
Mercedes CLA 350 4Matic EQ:
- Napęd: na wszystkie koła, 260 kW, 515 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 sek
- Maksymalna prędkość: 210 km/h
- Zużycie energii WLTP: 12,5-14,7 kWh/100 km
- Bateria (użyteczna pojemność): 85 kWh (NMC)
- Zasięg WLTP: 672-771 km
- Czas ładowania DC (10-80%): 22 min
- Cena: od 60 381 euro
Ceny CLA okazały się znacznie niższe niż większego Mercedesa EQE. Mercedes żąda za podstawową wersję EQE od 67 187 euro, co jest prawie o 12 000 euro więcej niż za podstawowy model CLA. Przy tym EQE 300 ma praktycznie taką samą moc (195 kW) i znacznie mniejszy zasięg (664 km) — nie wspominając o gorszych parametrach ładowania.
W porównaniu z 400-woltowym konkurentem BMW i4, CLA 250+ EQ również wygląda korzystnie: i4 eDrive35 o mocy 210 kW dostępny jest od 57 500 euro, a zasięg tutaj wynosi maksymalnie 500 km. Nieco większy Audi A6 Sportback e-tron z 800-woltową technologią, z tylnym napędem, mocą 210 kW i maksymalnym zasięgiem 627 km jest również droższy — około 64 000 euro.
Źródło: InsideEVs