Respawn skraca zespół deweloperów i odwołuje dwa nieanonsowane projekty: optymalizacja dotknęła także zespoły Apex Legends oraz Star Wars Jedi

Studio Respawn Entertainment, będące własnością Electronic Arts, podjęło trudną decyzję o anulowaniu dwóch "wczesnych" projektów inkubacyjnych oraz redukcji zespołu deweloperów. Te działania doprowadziły do zwolnienia około 100 pracowników.
Co wiadomo
W swoim oficjalnym oświadczeniu studio określiło jako "trudną" decyzję rezygnację z dwóch projektów na początkowym etapie rozwoju oraz przeprowadzenie "celowych korekt zespołów" Apex Legends i Star Wars Jedi. Electronic Arts nie podało prasie dokładnej liczby zwolnionych pracowników, jednak według IGN, redukcje dotknęły około setki osób w zespołach deweloperskich, kontroli jakości i wydawania.
"Te decyzje nie są łatwe, i jesteśmy głęboko wdzięczni każdemu członkowi zespołu, który ucierpiał – ich kreatywność i wkład pomogły Respawn stać się tym, czym jest dzisiaj", - napisano w oświadczeniu studia.
Firma potwierdziła również, że oferuje "znaczną pomoc poszkodowanym, w tym w poszukiwaniach nowych możliwości w ramach EA".
Na zakończenie komunikatu Respawn podziękowało wszystkim, "którzy byli częścią ich podróży - w przeszłości, teraźniejszości i przyszłości", dodając: "niesiemy twoje dziedzictwo ze sobą w wszystko, co będziemy tworzyć dalej".
Przypomnijmy, w październiku ubiegłego roku, gdy EA poinformowała inwestorów, że Apex Legends "nie spełniły oczekiwań" w drugim kwartale 2025 roku finansowego, dyrektor generalny Andrew Wilson odrzucił pomysł rozwoju "Apex 2.0" w celu rozwiązania problemów z grą. To wszystko poprzedzały wcześniejsze redukcje w lutym 2024 roku, gdy firma zwolniła około 5% swoich pracowników, a rok wcześniej – 6% zespołu. Te wydarzenia świadczą o trwającej tendencji do optymalizacji kosztów w dużych firmach gamingowych.
Źródło: IGN