Producent strzelanki XDefiant, która zostanie zamknięta latem, skrytykował Call of Duty: "Oni gonią za pieniędzmi, a nie za jakością!"
Chociaż ambitny, ale krótkotrwały konkurent Call of Duty – strzelanka XDefiant – ma już niewiele czasu, aby walczyć o przywództwo na rynku wieloosobowych FPS, jego wykonawczy producent Mark Rubin nie wstrzymał się od krytyki pod adresem swojego głównego rywala i jego kierownictwa. W odpowiedzi na smutny komentarz fana dotyczący zbliżającego się zamknięcia XDefiant, Rubin przeszedł do krytyki strategii marketingowej Call of Duty i innych gier.
Co wiadomo
"Wiele gier, w tym Call of Duty, koncentruje się tylko na tym, jak wydobyć z graczy jak najwięcej pieniędzy – powiedział Rubin. – One mocno polegają na marketingu FOMO (strah przed utratą czegoś ważnego) oraz EOMM (dopasowanie zoptymalizowane pod kątem zaangażowania)".
Następnie Rubin wyraził opinię, że wcześniej takie gry jak Call of Duty bardziej skupiały się na "jakości gry" jako sposobie na przyciągnięcie graczy, czyniąc je bardziej "skierowanymi na gracza" z mniejszą ilością taktyk nastawionych na przyciąganie oraz "wyższą jakością doświadczeń".
"Innymi słowy, twoja gra powinna mieć dużą liczbę graczy, ponieważ jest dobra i ludzie chcą w nią grać, a nie dlatego, że gra ma budżet marketingowy w wysokości 250 milionów dolarów – podsumował. – Wszystko, co zostało powiedziane, jest bardzo uproszczone, ponieważ szczegółowe wyjaśnienie zajęłoby zbyt dużo czasu".
Na zakończenie swoich komentarzy zaznaczył, że studia powinny być "bardziej jak Larian, mniej jak Activision", precyzując, że w "Activision i ich studiach są wspaniali ludzie", ale uważa, że przekształcili się w "coś, czym nie byli, i nie mogą się tego pozbyć".
Przypomnijmy, że XDefiant z dużym rozgłosem i znaczną liczbą graczy zadebiutował w maju 2024 roku. Jednak baza graczy szybko się skurczyła, co doprowadziło do odwołania gry zaledwie pięć miesięcy później. Serwery gry zostaną wyłączone 3 czerwca 2025 roku. Tak więc słowa Rubina można interpretować jako swoiste pożegnanie oraz szczery komentarz na temat współczesnych trendów w game designie od dewelopera, którego projekt, niestety, nie zdołał przetrwać konkurencji na trudnym rynku FPS.
Źródło:?@PixelsofMark