Rivian stworzył tajny zapas baterii azjatyckich producentów, aby obejść taryfy Trumpa — media
Bloomberg doniósł?powołując się na źródła, że jeszcze przed wyborami prezydenckimi w 2024 roku kalifornijski startup Rivian zakupił dużą partię akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) od chińskiej Gotion High-Tech Co. Dzięki temu udało się stworzyć zapas akumulatorów energii jeszcze przed rozpoczęciem chaotycznego wprowadzenia taryf (cła) przez USA wobec innych krajów.
Co wiadomo
Baterie LFP są montowane w furgonach Rivian Commercial Van (RCV), a także w podstawowych wersjach crossovera R1S i pickupa R1T. Rivian z góry opłacił dostawę i złożył zamówienie bezpośrednio, podczas gdy Gotion wzięła na siebie odpowiedzialność za przechowywanie i serwisowanie zapasów w USA.
Równocześnie Rivian zwiększył zakupy baterii litowo-jonowych NMC (nikiel-mangan-kobalt) od Samsung SDI z Korei Południowej. Te baterie są przeznaczone dla mocnych wersji R1S i R1T.
W 2026 roku, gdy w amerykańskim Normal w stanie Illinois rozpocznie się produkcja nowego crossovera R2, problem z dostawami powinien zniknąć. Rivian podpisał umowę z LG Energy Solution?na produkcję?w USA nowych cylindrycznych ogniw, zdolnych przechowywać sześć razy więcej energii niż obecne.
Z danych Cox Automotive wynika, że w zeszłym roku Rivian sprzedał rekordowe 51 579 sztuk R1S, R1T i RCV. Z tej liczby około 13 000 sztuk to elektryczne furgony.
Źródło: Bloomberg