Wersja PC Stellar Blade będzie działać na Unreal Engine 4: dlaczego to dobra wiadomość dla graczy

Oczekiwana wersja PC popularnego na PS5 science fiction akcji Stellar Blade studia Shift Up zadebiutuje latem 2025 roku i, jak wiadomo, będzie działać na sprawdzonym Unreal Engine 4.26.
Co wiadomo
Stellar Blade, która zadebiutowała na PlayStation 5 w 2024 roku, już zdobyła serca fanów dzięki dynamicznej rozgrywce, oszałamiającej grafice i fabule o postapokaliptycznej Ziemi, gdzie główna bohaterka Ewa walczy z potworami.
Wersja PC, której premiera zaplanowana jest na czerwiec 2025 roku, pozostanie oparta na Unreal Engine 4.26 - technologii, która zapewniła doskonałe działanie gry na konsolach i jest dobrze znana programistom.
Pomimo że Unreal Engine 5 jest dostępny od ponad trzech lat, a Epic Games przygotowuje nawet szóste pokolenie swojego silnika, programiści Shift Up postanowili pozostać przy stabilnej wersji UE4.
Ta decyzja ma poważne zalety, ponieważ UE4 pokazuje lepszą optymalizację i stabilniejszy FPS w porównaniu do UE5, a także ułatwia proces tworzenia modyfikacji dla społeczności.
Wersja PC będzie miała wsparcie dla 4K, ulepszone oświetlenie oraz bardziej szczegółowe tekstury, które znacznie przewyższają wersję dla PS5. Shift Up obiecuje również, że wersja PC nie będzie tylko portem, a zaprezentuje wszystkie możliwości platformy, zachowując przy tym stosunkowo niskie wymagania systemowe.
A więcej o Stellar Blade możesz przeczytać w naszej recenzji pod tym linkiem.
Źródło:?@AyakaMods