W studiu Codemasters odbędą się zwolnienia po zakończeniu prac nad DiRT i WRC, a część zespołu zostanie przeniesiona do tworzenia gier F1

Pisaliśmy, że studio Codemasters, które obdarzyło świat serią Colin McRae Rally i DiRT, ogłosiło zakończenie prac nad przyszłymi grami. A teraz wyszło na jaw również o zwolnieniach wewnątrz Codemasters.
Co wiadomo
Codemasters oficjalnie potwierdziło redukcję zatrudnienia po decyzji Electronic Arts o zatrzymaniu prac nad nowymi grami rajdowymi. Było to częścią szeroko zakrojonej restrukturyzacji EA, która już objęła setki pracowników na całym świecie.
Na początku maja Codemasters ogłosiła zakończenie partnerstwa z World Rally Championship (WRC) i „pauzę” w tworzeniu przyszłych projektów rajdowych. Ta decyzja była prawdziwym szokiem dla fanów, ponieważ to z gier rajdowych zaczęła się historia studia jeszcze w 1998 roku od Colin McRae Rally. Od tego czasu Codemasters pozostało jednym z głównych deweloperów w tym gatunku, obdarzając graczy kultowymi seriami DiRT i WRC.
W oświadczeniu dla VGC przedstawiciele Codemasters i EA potwierdzili, że redukcja dotknie nieokreślonej liczby pracowników, ale część zespołu zostanie przeniesiona na inne projekty, w tym w kierunku F1. Oficjalnie dokładna liczba zwolnionych nie została ujawniona, wiadomo jednak, że to już druga runda redukcji dla studia w ciągu ostatnich dwóch lat. Ogółem w 2025 roku EA już zwolniła około 2200 pracowników, a tylko w zeszłym tygodniu — jeszcze 300-400 osób w całej firmie.
Przyczyny tej decyzji to trudności finansowe EA oraz słabe sprzedaże kluczowych projektów, w tym EA Sports FC 25 i Dragon Age: The Veilguard, które nie osiągnęły oczekiwanych wyników. Na tym tle korporacja postanowiła skupić się na swoich franczyzach i najbardziej udanych seriach sportowych, w tym F1, a z licencjonowanych gier rajdowych — zrezygnować.
Źródło: VGC