Firma produkująca akumulatory Volvo Cars zredukuje połowę personelu

Firma produkująca akumulatory Volvo Cars zredukuje połowę personelu
Render fabryki Novo Energy. Źródło: Novo Energy

Wydział akumulatorów Volvo Cars - firma Novo Energy - ogłosił w poniedziałek o redukcji 50% personelu w ramach programu oszczędnościowego. Ta decyzja była wynikiem przeglądu strategii po upadku szwedzkiej Northvolt, która początkowo była współwłaścicielem przedsiębiorstwa.

Co wiadomo

Novo Energy została założona w 2021 roku przez Volvo Cars i Northvolt w celu budowy fabryki do produkcji akumulatorów dla samochodów elektrycznych w Göteborgu (zachodnie wybrzeże Szwecji). Po marcowym upadku Northvolt - firmy uznawanej za nadzieję Europy w dziedzinie technologii akumulatorowych - przyszłość Novo Energy stanęła pod znakiem zapytania.

Dyrektor generalny Novo Energy Adrian Clarke oświadczył, że mimo wszystkich starań o zapewnienie stabilności biznesu i aktywne poszukiwanie nowego partnera technologicznego, obecne warunki ekonomiczne i sytuacja na rynku nie pozwalają firmie kontynuować pracy w dotychczasowym zakresie.

Pierwsze redukcje rozpoczęły się już w styczniu — wtedy zwolniono 30% pracowników Novo Energy. Nowa fala zwolnień, ogłoszona w poniedziałek, dotknie kolejnych 150 osób, poinformował przedstawiciel firmy agencji Reuters.

Volvo Cars, należąca do Geely Group, odkupiła udział Northvolt w Novo Energy za symboliczną kwotę. Sama Volvo Cars również boryka się z trudnościami: w kwietniu jej dyrektor finansowy stwierdził, że nie spodziewa się dużych inwestycji w najbliższym czasie. Niemniej jednak, Novo Energy ogłosiła, że zachowanie projektu produkcji akumulatorów w Göteborgu pozostaje jej długoterminowym celem.

Firma ogłosiła, że będzie kontynuować ograniczoną działalność operacyjną, skupiając się na zakończeniu pierwszego etapu budowy fabryki, i równolegle będzie rozważać scenariusze umożliwiające powrót do pracy w pełnym zakresie.

Mimo że budowa fabryki jest niemal ukończona, sprzęt do produkcji akumulatorów nie został jeszcze zainstalowany, podkreślił nowy dyrektor generalny Volvo Håkan Samuelsson. Jego zdaniem, poszukiwanie partnera technologicznego pozostaje priorytetem, ale najprawdopodobniej moce produkcyjne będą musiały być dzielone z innymi markami Geely.

Źródło: Reuters

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();