Oblivion Remastered stał się trzecim najpopularniejszym wydaniem 2025 roku w USA — i to bez dużej reklamy

Oblivion Remastered stał się trzecim najpopularniejszym wydaniem 2025 roku w USA — i to bez dużej reklamy
Zrzut ekranu z remastera Oblivion. Źródło: Bethesda

Nawet pomimo natychmiastowego debiutu w Game Pass i braku tradycyjnej kampanii marketingowej, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered już w pierwszym tygodniu sprzedaży stał się trzecią najlepiej sprzedającą się grą roku w USA. Wyprzedziły go jedynie Monster Hunter Wilds oraz Assassin's Creed Shadows — i to prawdziwy triumf dla remastera prawie 20-letniej klasyki.

Co wiadomo

Oblivion Remastered zadebiutował 22 kwietnia prawie bez wcześniejszej reklamy — Bethesda po prostu wypuściła grę zaraz po ogłoszeniu, a gracze dowiadywali się o jej istnieniu z przecieków i plotek. Jednak to okazało się wystarczające: według danych Circana, w ciągu tygodnia remaster stał się najczęściej sprzedawaną grą w USA w podsumowaniu tygodnia, a na koniec roku ustępuje tylko dwóm głośnym nowościom.

Szczególnie imponujące jest to, że te wyniki to tylko sprzedaż: gracze, którzy otrzymali Oblivion Remastered w ramach subskrypcji Game Pass, nie są wliczani w statystyki. Kilka dni po premierze Bethesda ogłosiła: ponad 4 miliony graczy już wróciło do Cyrodiil na wszystkich platformach, w tym PC, Xbox Series X|S oraz PlayStation 5.

W Steam gra ustanowiła nowy rekord jednoczesnych graczy dla fabularnych RPG 2025 roku — ponad 205 tysięcy użytkowników w szczytowym momencie. Oblivion Remastered zajęło również pierwsze miejsce pod względem liczby aktywnych użytkowników w Steam w USA, czwarte na Xboxie i piętnaste na PlayStation.

Oczekuje się, że popularność gry będzie nadal rosnąć, ponieważ Virtuos przygotowuje duże aktualizacje.

Źródło: @matpiscatella.bsky.social\u202c

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();