Elektromobil Scout Motors otrzyma silnik benzynowy VW produkcji meksykańskiej
Ożywiony przez Volkswagen Group amerykański brand Scout Motors będzie produkować nie tylko całkowicie elektryczne samochody, ale także modele z zakresu wydłużonego zasięgu (Range Extended Electric Vehicle, w skrócie REEV). Rola generatora zostanie powierzona silnikowi benzynowemu Volkswagen.
Co wiadomo
Kompaktowy silnik spalinowy będzie produkowany w Meksyku i otrzyma nazwę Harvester — na cześć historycznej marki International Harvester, która po raz pierwszy wyprodukowała samochody Scout w latach 60. XX wieku. O tym Automotive News poinformował dyrektor finansowy Volkswagen Group Arno Antlitz. Zaznaczył również, że silnik nie będzie turbodoładowany.
Chodzi o silnik czterocylindrowy, który będzie montowany w fabryce VW w Silao (Meksyk). Silnik spalinowy będzie umieszczony za tylną osią, według przedstawicieli Scout, „tak daleko, że go nie słychać i nie czujesz”.
Elektropikap Terra i SUV Traveler będą miały zasięg około 350 mil (563 km) w standardowej konfiguracji. Z silnikiem benzynowym Harvester wynik ten wzrośnie do 500 mil (805 km), ale czysto elektryczny zasięg wyniesie tylko 150 mil (241 km). Zwykłe wersje otrzymają baterię o pojemności około 120 kWh, podczas gdy wersja z silnikiem spalinowym będzie kosztować pół ceny mniejszym akumulatorem.
Pod względem dynamiki Scout obiecuje przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96 km/h) w ciągu 3,5 sekundy, ale z Harvesterem czas ten zwiększy się o całą sekundę. Ważne: silnik benzynowy nie będzie miał bezpośredniego połączenia z kołami — będzie pełnił rolę generatora do ładowania akumulatora podczas jazdy.
Scout nie jest pierwszym, który wykorzystuje silnik benzynowy jako zwiększacz zasięgu. Podobne rozwiązania oferowano już w latach 2010, takie jak Chevrolet Volt i BMW i3, a w najbliższych miesiącach dołączy do nich Ram 1500 Ramcharger z silnikiem V6. Macierzysta firma Volkswagen planuje także wprowadzenie podobnej architektury najpierw w Chinach, a potem w Europie.
Mimo że prototypy Scout zostały zaprezentowane już w październiku ubiegłego roku, seryjna produkcja nie zacznie się przed końcem 2027 roku. Produkcja zostanie uruchomiona w nowej fabryce w Blythewood, w stanie Karolina Południowa. Powstanie tam ponad 4000 miejsc pracy, a planowana wydajność zakładu wyniesie do 200 000 samochodów rocznie. Zdaniem Antlitza, wersja benzynowa z silnikiem Harvester jest jednym z czynników, które pomogą osiągnąć ten wskaźnik.
Źródło: Automotive News