Clair Obscur: Expedition 33 stworzono by w 25 lat, gdyby projektem zajmowała się duża firma, uważa CEO Sandfall

Ostatnio wydana gra fabularna Clair Obscur: Expedition 33 stała się prawdziwym przełomem dla francuskiego studia Sandfall Interactive. Dyrektor generalny Guillaume Brousse ujawnił, dlaczego zespół świadomie wybrał drogę niezależnego rozwoju, rezygnując ze współpracy z dużymi wydawcami, i jak wpłynęło to na sukces projektu.
Czego się dowiadujemy
W wywiadzie Brousse wyjaśnił, że mimo swojego doświadczenia w Ubisoft, postanowił założyć własne studio, aby uniknąć biurokratycznych przeszkód, które często pojawiają się w dużych firmach. Według niego, projekty z oryginalnymi pomysłami, nowymi postaciami i niezwykłymi fabułami są bardzo trudne do wdrożenia przez liczne poziomy zatwierdzeń w dużych strukturach.
„W dużych firmach, aby uzyskać zgodę na taki projekt, trzeba być bardzo wysoko postawionym i udowodnić swoją kompetencję”, — mówi Brousse. Jest pewien, że gdyby Clair Obscur było rozwijane w dużym studiu, proces trwałby 25 lat, a zespół straciłby swobodę twórczą.
Zamiast tego Sandfall Interactive mogło stworzyć atmosferę „grupy przyjaciół, którzy razem tworzą coś wyjątkowego”. Brousse z dumą wspomina biuro z dużym ogrodem, w którym pracownicy grają w petankę podczas przerwy na lunch — ta przyjazna atmosfera nawet znalazła odzwierciedlenie w grze.
Można to zrealizować tylko w niezależnym studiu. Oczywiście, to nie jest łatwe — dużo pracy, mało urlopów i bezsenne noce, ale warto
Clair Obscur: Expedition 33 to gra RPG z elementami czasu rzeczywistego, której akcja toczy się w mrocznym fantastycznym świecie Belle Époque. Gra otrzymała wysokie oceny krytyków i graczy, sprzedając ponad milion kopii w ciągu pierwszych trzech dni. Jest dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Więcej informacji o Clair Obscur: Expedition 33 można znaleźć w naszym artykule pod tym linkiem.
Źródło: Pouce