Zapomniany eksperyment: jak Borderlands Online mogła zmienić serię i dlaczego przypomniano o niej w 2025 roku
Niegdyś ambitny projekt Borderlands Online, który miał stać się MMO-shooterem tylko dla chińskiego rynku, znowu znalazł się w centrum uwagi - niemal 10 lat po zamknięciu. Dzięki wysiłkom entuzjasty EpicNNG, gracze po raz pierwszy zobaczyli działający build gry i mogli ocenić jej potencjał, który nigdy nie został zrealizowany z powodu zamknięcia 2K China w 2015 roku.
Co wiadomo
Borderlands Online ogłoszono pod koniec 2014 roku jako ekskluzywny dla Chin - z modelem bezpłatnym, trybami PvP i znanymi bohaterami serii. Gracze mieli stać się poszukiwaczami skarbów, którzy po katastrofie na Pandorze wybierają jedną z czterech klas: Sirena, Żołnierz, Berserker lub Łowca. W grze planowano przywrócić NPC takich jak Claptrap i Dr. Zod, znane lokacje (Skag Gully, Tombstone), trzy tryby PvP (Ostatni człowiek stojący, Drużyna kontra Drużyna, Przechwycenie flagi), system tworzenia broni i gildie.
Projekt był rozwijany przez 2K China i Shanda Games, a jego uruchomienie miało nastąpić na PC i urządzeniach mobilnych w 2015 roku. Jednak już rok po ogłoszeniu studio zostało zamknięte, a gra anulowana z powodu ryzyk finansowych i wątpliwości co do rentowności. Dla większości fanów Borderlands ta historia pozostała prawie nieznana, ponieważ rynek zachodni prawie nic nie słyszał o grze.
Sytuacja zmieniła się w 2025 roku: modder i dataminer EpicNNG znalazł działający build Borderlands Online, przywrócił ekran tworzenia postaci i podzielił się pierwszymi kadrami. Chociaż obecnie gra zawiesza się po dostosowaniu, entuzjasta planuje udostępnić projekt społeczności pod nazwą Borderlands Offline, dodać wsparcie dla uncapped FPS, FOV i angielskiej lokalizacji.
Ten niespodziewany „come back” pozwala po raz pierwszy ocenić, jaka mogła być Borderlands Online, a tymczasem fani czekają na premierę Borderlands 4, która, nawiasem mówiąc, zostanie wydana już 12 września.
Here is gameplay of the Character Creator in Borderlands ONLINE, running for the first time since it got shutdown.
— EpicNNG (@EpicNNG) April 29, 2025
Customization for each character is rather limited, but cool regardless.
So surreal to have access to this in 2025. pic.twitter.com/8ga6U1gpe8
Źródło:?@EpicNNG