Hideo Kojima wyjaśnił, jak GTA 6 wpływa na premiery innych gier i potwierdził, że Death Stranding 2 jest nadal gotowe w 95%

Hideo Kojima wyjaśnił, jak GTA 6 wpływa na premiery innych gier i potwierdził, że Death Stranding 2 jest nadal gotowe w 95%
Zrzut ekranu Death Stranding 2. Źródło: KOJIMA PRODUCTIONS

Nawet legendarny Hideo Kojima przyznaje: premiera Grand Theft Auto 6 zmusza wydawców do starannego planowania swoich dat wydania.

Co wiadomo

W niedawnym podcaście Kojima porównał wpływ GTA 6 na branżę gier z efektem premiery nowego filmu „Mission: Impossible”: „Gdyby ogłoszono premierę GTA na listopad, wszyscy inni po prostu zeszliby na bok. Tak samo jak studia nie ryzykują wydania filmów obok wielkich przebojów”. Według dewelopera, w świecie gier działa to jeszcze surowiej, ponieważ gracze spędzają setki godzin na przechodzeniu hitów takich jak GTA 6.

Jednak w przypadku Death Stranding 2 takie obawy nie były decydujące. Kojima podkreślił, że data premiery została ustalona już dawno, a chociaż osobiście rozważał wrzesień, zespół postanowił nie odkładać wydania — gra jest już w 95% gotowa, zostały tylko finalne poprawki i naprawa drobnych błędów. Wszystkie główne prace — dubbing, motion capture, optymalizacja — zostały zakończone, a projekt znajduje się teraz na etapie szlifowania.

Wybór czerwca na wydanie Death Stranding 2 wydaje się strategicznie korzystny: gra nie trafi pod jesienny walec głośnych premier i będzie miała szansę stać się głównym wydarzeniem lata. Tymczasem inni wydawcy, według słów Kojimy, dosłownie „oddychają z ulgą” po tym, jak Rockstar w końcu ogłosił dokładną datę premiery GTA 6 — teraz każdy może planować swoje wydania, unikając „epicentrum wybuchu”.

Źródło:?@Genki_JPN

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();