Valve zamknęła Classic Offensive – fanowska przeróbka Counter-Strike 1.6 nie ujrzy światła dziennego po 8 latach prac

Valve zamknęła Classic Offensive – fanowska przeróbka Counter-Strike 1.6 nie ujrzy światła dziennego po 8 latach prac
Zrzut ekranu z Classic Offensive. Źródło: @csco_dev

Osiem lat pracy, oficjalny Greenlight od Valve i tysiące fanów w oczekiwaniu – to wszystko nie uratowało Classic Offensive, fanowskiej przeróbki oryginalnego Counter-Strike na silniku CS:GO. Projekt został ostatecznie anulowany po tym, jak Valve postanowiło, że mod narusza jej własność intelektualną.

Co wiadomo

Classic Offensive miał być prawdziwym prezentem dla starych fanów Counter-Strike: deweloperzy odtworzyli klasyczne mapy, broń, HUD i nawet starą fizykę, aby przywrócić ducha legendarnej 1.6 w nowoczesnej formie. Projekt uzyskał zielone światło od Valve już w 2017 roku, zespół miał dostęp do Steamworks, a wydanie planowano na marzec 2025 roku.

Ale tuż przed premierą Valve gwałtownie zmieniło swoje stanowisko: na początku w styczniu 2025 roku mod niespodziewanie został odrzucony na Steam z sformułowaniem „nie pasuje”, a już w marcu deweloperzy otrzymali oficjalny list z żądaniem zaprzestania wszelkiej dystrybucji. Powód - Classic Offensive został uznany za „treść pochodną”, naruszającą prawa własności intelektualnej Valve.

Zespół Classic Offensive w swoim wystąpieniu podkreślił, że nowa polityka Valve zagraża całej kulturze moddingowej, która przez dziesięciolecia była podstawą sukcesu gier firmy. Decyzja wywołała falę oburzenia wśród społeczności: hasztag #AllowClassicOffensive błyskawicznie zyskał popularność, a gracze domagają się wyjaśnień i wsparcia dla twórców projektów fanowskich.

Źródło:?@csco_dev

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();