Chevrolet Corvette po raz pierwszy otrzymał 10-tłokowe zaciski hamulcowe
Chevrolet zaprezentował odświeżonego Corvetta modelu 2026. Oprócz oczekiwanego debiutu wersji ZR1 o mocy 1064 KM, samochód otrzymał jedną zauważalną opcję — 10-tłokowe przednie zaciski hamulcowe. To największe komponenty hamulcowe, jakie kiedykolwiek montowano w seryjnym Corvetcie.
Czego się dowiedzieliśmy
Pakiet ZTK Track Performance dla torowej eksploatacji ZR1 zakłada szczególnie twarde zawieszenie, opony Michelin Pilot Sport Cup 2R, a także możliwość montażu przednich 10-tłokowych zacisków hamulcowych i 6-tłokowych zacisków tylnego hamulca. Urządzenia produkowane są przez brytyjską firmę Alcon. W parze z nimi idą ceramiczne tarcze hamulcowe.
Chevrolet nie ujawnia dokładnych rozmiarów tarcz hamulcowych, ale można oczekiwać, że znacznie przewyższają one te stosowane w standardowej wersji ZR1 z sześciotłokowymi przednimi i czterotłokowymi tylnymi zaciskami.
Jednak za tak imponujący system hamulcowy należy dobrze zapłacić. Pakiet ZTK kosztuje 1500 USD, ale jest dostępny tylko przy zamówieniu pakietu ZR1 Carbon Fiber Aero o wartości 8495 USD. W rezultacie, aby uzyskać 10-tłokowe hamulce, klient będzie musiał wydać prawie 10 000 USD.
Chevrolet Corvette ZR1. Zdjęcie: Chevrolet
Warto zauważyć, że Chevrolet nie jest jedynym producentem oferującym 10-tłokowe zaciski hamulcowe. Podobne systemy są już stosowane w takich samochodach jak Audi RS6 Avant, Bentley Continental GT Speed i Porsche 911 Turbo S.
Źródło: Chevrolet