Remaster Oblivion traci wydajność w miarę upływu czasu: Digital Foundry wzywa do pilnej poprawki

Autor: Vladislav Nuzhnov | 12.05.2025, 14:37
Pierwsze spojrzenia na remaster tysiąclecia: więcej o Oblivion i zrzutach ekranu Zrzut ekranu z remastera Oblivion. Źródło: Bethesda

Nowy remaster The Elder Scrolls IV: Oblivion, pomimo entuzjastycznych recenzji fanów klasyki, boryka się z poważnymi problemami technicznymi na wszystkich platformach. Eksperci z Digital Foundry odkryli, że wydajność gry stopniowo się pogarsza podczas długich sesji grania, co najprawdopodobniej jest związane z wyciekiem pamięci.

Co wiadomo

Po premierze Oblivion Remastered na PlayStation 5, PS5 Pro, Xbox Series X|S i PC, użytkownicy zaczęli dostrzegać spadki liczby klatek na sekundę, które stają się zauważalne już po 15 minutach nieprzerwanej gry. Digital Foundry przeprowadziło szczegółowe testy i stwierdziło, że w sesji gra utrzymuje około 59-60 FPS, ale po pewnym czasie liczba ta spada do 45 FPS i poniżej.

Co więcej, w grze występują problemy z kamerą podczas jazdy konno - kąt widzenia podnosi się tak wysoko, że postać i koń są prawie niewidoczne. Aby temu zapobiec, Digital Foundry doradza, aby resetować grę mniej więcej co 15 minut.

Jeszcze jednym problemem są przypadkowe zawieszenia i awaryjne wyjścia do menu konsoli, które występują podczas częstego ładowania zapisów. Zauważono również, że cykliczne używanie autozapisów może powodować błędy, takie jak zmiana ustawień oświetlenia, co wpływa na wizualną jakość sceny.

Programiści z Virtuos już wydali poprawkę dla Xbox, która poprawiła stabilność i wydajność, ale podobne aktualizacje dla PlayStation na razie się nie pojawiły.

Gracze na Reddit proponują tymczasowe rozwiązania, aby poprawić wydajność: wyłączenie autozapisów, korzystanie z ręcznych zapisów, wyłączenie rozmycia ruchu i obniżenie ustawień graficznych, w tym odbić. Te porady pomagają zmniejszyć spadki FPS i unikać częstych awarii.

Źródło: Digital Foundry