Borderlands 4 zmienia zasady swojego wszechświata: świat bez szwów, nowy system broni i rezygnacja z minimapy

Borderlands 4 zmienia zasady swojego wszechświata: świat bez szwów, nowy system broni i rezygnacja z minimapy
Zrzut ekranu Borderlands 4. Źródło: Gearbox

Gearbox mocno eksperymentuje z Borderlands 4, łącząc rozległy bezszwowy świat bez ładowania, rewolucyjny system broni z „Licencjonowanymi częściami” i brakiem minimapy.

Co wiadomo

Twórcy z Gearbox na PAX East opowiedzieli o kluczowych innowacjach w Borderlands 4. Główny dyrektor wykonawczy Randy Pitchford wyjaśnił, że zespół stworzył „ogromny, bezszwowy świat”, gdzie gracze muszą orientować się na dużym terenie z licznymi zadaniami rozrzuconymi na znacznych odległościach. Dlatego tradycyjna minimapa, która była w serii, okazała się nieefektywna na taką skalę.

Zamiast niej w grze pojawi się intuicyjny kompas, który pomoże jednocześnie śledzić kilka celów i orientować się w przestrzeni. Przy tym pełna mapa pozostanie dostępna - można ją wywołać jednym kliknięciem, a uzyska nowy system nawigacji z obsługą sztucznej inteligencji, który wskaże najlepszą trasę do wybranego celu.

Kolejną ważną zmianą jest system broni. Borderlands 4 wprowadza pięć slotów na broń, w tym nowy slot Ordnance na ciężką broń, która działa w oparciu o cooldowny, a nie amunicję. Do już znanych producentów, takich jak Jakobs, Maliwan, Vladof i Tediore, dołączyły trzy nowe - Order, Ripper i Daedalus, każdy z unikalnymi cechami.

Cechą systemu „Licencjonowanych części” jest możliwość łączenia komponentów od różnych producentów w jednym lufie. Na przykład, można stworzyć broń z magazynem Torgue i celownikiem Hyperion, uzyskując unikalne właściwości i ogromną różnorodność wariantów. Im wyższy poziom rzadkości broni, tym więcej losowych komponentów może mieć, co otwiera nieograniczone możliwości personalizacji.

Gearbox również przemyślał system dropu: legendarne przedmioty staną się rzadsze i cenniejsze, w przeciwieństwie do Borderlands 3, gdzie było ich za dużo. To uczyni poszukiwanie unikalnych łupów bardziej emocjonującym.

Ponadto, Borderlands 4 od samej premiery będzie wspierać cross-play między PlayStation, Xbox i PC, a także tryb kooperacji dla czterech graczy i split-screen dla dwóch graczy na jednym urządzeniu. To pozwoli graczom łączyć się niezależnie od platformy i cieszyć się grą razem.

Premiera Borderlands 4 zaplanowana jest na 12 września 2025 roku dla PS5, Xbox Series X|S oraz PC. Cena póki co nie została ogłoszona, ponieważ szef Gearbox "nie wie" ani ceny Borderlands 4 dla graczy, ani budżetu produkcyjnego strzelanki.

Źródło:

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();