Warner Bros. Games odnotowuje spadek przychodów o 48% w pierwszym kwartale 2025 roku: czy znane franczyzy uratują sytuację?
Warner Bros. opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartal 2025 roku, które pokazują znaczny spadek przychodów w sektorze gier - aż o 48%. Główną przyczyną jest niepowodzenie Suicide Squad: Kill the Justice League i brak nowych dużych wydaniach w sprawozdawanym okresie. Czy koncentracja firmy na sprawdzonych franczyzach, takich jak Harry Potter, Gra o Tron, Mortal Kombat i DC, pomoże?
Co wiadomo
Przychody Warner Bros. Games nie zdołały zadowolić inwestorów w pierwszym kwartale 2025 roku. Brak nowych gier i niepowodzenie Suicide Squad: Kill the Justice League, które nie spełniło oczekiwań, doprowadziły do znacznego spadku zysków.
Jednak nie jest tak źle. Warner Bros. zauważyło, że Hogwarts Legacy i Mortal Kombat 1 nadal przynoszą zyski. Firma pozytywnie oceniła również sukces filmu Minecraft, który zarobił prawie 900 milionów dolarów na światowych rynkach, przekraczając 550 milionów już po 10 dniach od debiutu.
Całkowity dochód Warner Bros. w pierwszym kwartale 2025 roku wyniósł 9 miliardów dolarów, co stanowi spadek o 9% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W lutym tego roku Warner Bros. ogłosiło program restrukturyzacji, który zakładał zamknięcie Monolith Productions, Player First Games i Warner Bros. San Diego. Firma określiła rok 2024 jako "nieudany" dla swojego segmentu gier i stwierdziła, że restrukturyzacja ma na celu "przeorientowanie zasobów i kapitału na sprawdzone aktywa intelektualne i gry od studiów światowej klasy".
Warner Bros. planuje skoncentrować swój biznes gier wokół czterech głównych franczyz, z których każda przyniosła ponad 1 miliard dolarów sprzedaży konsumenckiej w ubiegłych latach: Harry Potter, Gra o Tron, Mortal Kombat i DC, szczególnie na postaciach najwyższego poziomu, takich jak Batman.
Spadek przychodów w segmencie gier wpłynął na ogólny spadek przychodów Warner Bros. Discovery. W pierwszym kwartale 2025 roku firma uzyskała 9 miliardów dolarów przychodu, co stanowi spadek o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Mimo to segment streamingu wideo wykazał silny wzrost: przychody wzrosły o 8% do 2,7 miliarda dolarów, a całkowita liczba subskrybentów wzrosła o 23% do 122,3 miliona.
Źródło: GamesIndustry