Dziwność w Moon Studios: CEO najpierw powiedział, że firma jest zagrożona z powodu negatywnych recenzji na No Rest for the Wicked, a teraz się tłumaczy

Dziwność w Moon Studios: CEO najpierw powiedział, że firma jest zagrożona z powodu negatywnych recenzji na No Rest for the Wicked, a teraz się tłumaczy
Zrzut ekranu z No Rest for the Wicked. Źródło: Moon Studios

Moon Studios, znane z serii Ori, znalazło się w trudnej sytuacji z powodu fali negatywnych recenzji na swoim projekcie No Rest for the Wicked. Dyrektor generalny Thomas Mahler publicznie stwierdził, że z powodu review bombingu studio może nie przetrwać najbliższych miesięcy, ale później złagodnioł swoje słowa, zapewniając, że obecnie nie ma kryzysu finansowego.

Co wiadomo

No Rest for the Wicked, pierwsza próba Moon Studios w gatunku action RPG, weszła wczesny dostęp na PC w kwietniu 2024 roku. Gra łączy atmosferę i elementy rozgrywki z Diablo, Dark Souls i Elden Ring, ale spotkała się z mieszanymi reakcjami graczy. Po wydaniu nowej łatki na początku maja na Steam zaczęły pojawiać się liczne negatywne recenzje, co doprowadziło do gwałtownego spadku oceny gry.

W swoim komunikacie na Discordzie Mahler wyraził obawy, że przez niski rating studio może "nie przetrwać kilku miesięcy". Wezwał fanów do wsparcia gry pozytywnymi recenzjami, ponieważ jest to krytycznie ważne dla kontynuacji rozwoju i pełnego wydania. Po tym wezwaniu w ciągu dwóch dni na Steam pojawiło się ponad 2000 pozytywnych recenzji, co nieco poprawiło sytuację.

Jednak wiele negatywnych recenzji zawiera konstruktywną krytykę: gracze skarżą się na trudną do zbalansowania rozgrywkę, nadmierną liczbę timerów, niewygodną mechanikę i irytujący design. Jeden z użytkowników zauważył, że trudność gry bardziej dotyczy frustracji związanej z drobnymi, irytującymi mechanikami, niż wyzwaniem.

Później Mahler na Twitterze wyjaśnił, że studio nie znajduje się w "nagłej finansowej niebezpieczeństwie", a jego początkowe słowa były reakcją na "niesprawiedliwe" recenzje. Podkreślił także, że Moon Studios uważnie śledzi opinie i pracuje nad poprawkami.

Wcześniej studio już spotkało się z krytyką z powodu atmosfery pracy. Według GamesBeat, założyciele studia czasami publicznie krytykowali pracowników, co prowadziło do napiętej atmosfery, a także do przestojów i konfliktów.

Źródło:?@thomasmahler

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();