The Witcher 4 dzięki historii Ciri pozwala na nowo odkryć tematy, które nie były możliwe z Geraltem, uważają w CD Projekt Red

The Witcher 4 dzięki historii Ciri pozwala na nowo odkryć tematy, które nie były możliwe z Geraltem, uważają w CD Projekt Red
Kadr z trailera The Witcher 4. Źródło: CD Projekt Red

Po efektownym ogłoszeniu na The Game Awards 2024, CD Projekt Red aktywnie pracuje nad The Witcher 4 — grą, która ma stać się najambitniejszym i największym projektem w historii serii. Główną bohaterką po raz pierwszy będzie Ciri, co otwiera dla graczy zupełnie nowe spojrzenie na świat Wiedźmina i jego przyszłość.

Co wiadomo

The Witcher 4 stanie się początkiem nowej sagi w uniwersum, i to nie tylko zmiana głównego bohatera. Według finansowego dyrektora CD Projekt Red Piotra Nielubowicza, wybór Ciri jako centralnej postaci — to logiczny i organiczny krok w rozwoju serii. Twórcy są przekonani: to właśnie historia Ciri pozwala na nowo odkryć tematy, które nie były możliwe z Geraltem.

Graczy czeka znajomy, ale jeszcze bardziej brutalny i mroczny świat Kontynentu, gdzie Ciri dopiero zaczyna swoją drogę łowczyni potworów. Jej młodość i otwartość na świat pozwalają uczynić rozgrywkę i fabułę bardziej osobistymi oraz emocjonalnymi, a system wyboru i konsekwencji stanie się jeszcze głębszy. Ciri, w przeciwieństwie do Geralta, nie tylko walczy z potworami — ona szuka swojego miejsca w rozpadającym się świecie i zmaga się z własnymi lękami oraz pradawnymi koszmarami.

Twórcy obiecują, że The Witcher 4 będzie najbardziej emocjonującym i ambitnym otwartym światem w serii, z ulepszonym systemem walki, nowymi magicznymi zdolnościami Ciri oraz jeszcze większą przestrzenią do odkrywania.

Fabuła skoncentrowana jest na pierwszych krokach Ciri jako wiedźmina: zawiera kontrakt w wiosce Stromford, staje w obliczu pradawnego zła, a równocześnie - z mrokiem ludzkich dusz. Twórcy dają do zrozumienia, że temat przeznaczenia i jego negacji stanie się kluczowy dla nowej historii, a każda decyzja gracza będzie miała wyraźny wpływ na świat i postacie.

Źródło: Parkiet

var _paq = window._paq = window._paq || []; _paq.push(['trackPageView']); _paq.push(['enableLinkTracking']); (function() { var u='//mm.magnet.kiev.ua/'; _paq.push(['setTrackerUrl', u+'matomo.php']); _paq.push(['setSiteId', '2']); var d=document, g=d.createElement('script'), s=d.getElementsByTagName('script')[0]; g.async=true; g.src=u+'matomo.js'; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();